Spoločnosť Audi AG a Hyundai Motor Drive plánujú spolu riadiť vývoj technológie palivových článkov. Obe spoločnosti pripravujú priznať patenty a poskytnúť prístup k nekompetitívnym komponentom. Dohoda v súčasnosti podlieha schváleniu zo strany príslušných regulačných orgánov.

Prostredníctvom spolupráce sa obaja partneri usilujú o rýchlejšiu a efektívnejšiu výmenu palivových článkov budúcnosti. Spoločnosť Audi a Hyundai taktiež skúmajú ďalekosiahlejšiu spoluprácu pri vývoji tejto udržateľnej technológie.

,, Palivový článok je najsystematickejšou formou elektrického riadenia a tým aj potenciálom v našom technologickom portfóliu pre bezrizikovú mobilitu budúcnosti,“ hovorí Peter Mertens, člen predstavenstva pre technický vývoj spoločnosti AUDI AG.

„Súčasťou nášho plánu FCEV je spojenie síl so silnými partnermi ako je Hyundai. Pre prelom tejto udržateľnej technológie je spolupráca inteligentným spôsobom vedenia inovácií s atraktívnymi nákladovými štruktúrami.“

„Sme presvedčení, že naše partnerstvo s Audi úspešne preukáže víziu a výhody FCEV pre globálnu spoločnosť,“ hovorí Euisun Chung, podpredseda spoločnosti Hyundai Motor Company. „Táto dohoda je ďalším príkladom silného záväzku spoločnosti Hyundai vytvoriť udržateľnejšiu budúcnosť a súčasne zvýšiť životy spotrebiteľov v spojení s vozidlami poháňanými vodíkom, čo je najrýchlejšia cesta k skutočnému svetu bez emisií.“

Dlhá výdrž a krátky čas ,,doplňovania“ robia vodík atraktívnym budúcim zdrojom energie pre elektrické autá. Okrem ďalšieho vývoja palivových článkov sa stanú kľúčovými aspektmi pre jeho budúci trhový úspech hodnoty ako regeneračná výroba a vytvorenie dostatočnej infraštruktúry. Načo by Vám predsa bolo auto, ktoré má ,,čerpaciu stanicu“ 300 kilometrov od Vášho domu?

Na začiatku budúceho desaťročia má Audi v pláne predstaviť prvý model týchto palivových článkov a začne malú sériovú výrobu. V rámci koncernu Volkswagen získala spoločnosť Audi AG hlavnú zodpovednosť za vývoj tejto technológie. Aktuálne pracuje už na šiestej generácii. Má sa jednať o športový SUV model, ktorý bude spájať prvotriedny komfort segmentu tejto veľkosti a dlhý dojazd.

Audi pracuje na konceptoch palivových článkov už skoro 20 rokov. Prvým skúšobným vozidlom bola kompaktná Audi A2H2 v roku 2004, po ktorej nasledovala Audi Q5 HFC z roku 2008. Napríklad Audi A7 Sportback 2014 bola predstavená aj s možnosťou „h-tron“. Koncepčná štúdia preukázala, že Audi h-tron Quattro je ozaj schopným konkurentom medzi spaľovacími motormi.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Audi A1, vyzerá ako Fabia či Polo?!
Nasledujúci článokNové Volvo S60, koniec dieselu!