Domov News Nové Volvo S60, koniec dieselu!

Nové Volvo S60, koniec dieselu!

S60 outside front part

Na autosalóne v Ženeve škandinávska automobilka predstavila praktickejší derivát Volva S60, teda Volvo V60. Každý musel vediet, že „sports sedan“ ako ho sama automobilka nazýva na seba nenechá dlho čakať.

Dizajn nového sedanu S60 na sebe určite nesie odkaz novej generácie modelov predstavených po roku 2015. Najvýraznejším prvkom ktorý už dobre poznáme sú „Thorove kladivá“. Na prvý pohľad zaujme zvláštny prvok v podobe zdvihnutej spodnej hrany bočných okien v zadných dverách a masívny previs pod ňou. Strecha je oblá, po rozsvietení zadných LED svetiel vidíme tvar písmena E.

S60 rear light

Volvo sa produkciou vracia na severoamerický kontinent, továreň v Kanade v meste Halifax fungovala medzi rokmi 1963 až 1998. Volvo však v Spojených štátoch amerických nikdy svoje autá nevyrábalo. Ako bolo avizované pod kapotou Volva S60 by sme naftový motor hľadali márne.

Tradične Volvo ponúkne z palety iba štvorvalcové agregáty ktoré disponujú objemom dva lite. Verzia označovaná T5 dostane (184 kW/250 koní) a motorizácia T6 (228kW/310 koní). Plug-in hybridy budú „dopované“ turbodúchadlom ale aj kompresorom.
O prenos výkonu popri motore a prevodovke sa samozrejme bude starať pohon všetkých štyroch kolies. Dvojmotorová verzia T6 v kombinácii ponúkne 250 kW resp. 340 koní. Vrcholná štandardná verzia nesúca označenie T8 disponuje 400 konskými silami. Pre náročnejších bude dostupný balíček Polestar Engineered. V tom prípade výkon poskočí na 415 koní. V balíku nájdeme aj väčšie kolesá, výkonnejšie brzdy a lepšiu torznú tuhosť.

Sedan od kombi očakávane prebral palubný informačný systém a mnoho iného. Nevynímajúc platforma SPA, aktívny podvozok, voliteľné jazdné režimy. Pohodlie a komfort je dopriaty pasažierom vpredu a rovnako aj vzadu. Totožné sú tak isto aj asistenčné systémy. Napríklad City safety obsahujúce automatické brzdenie, rozpoznanie prekážky, detekcia pohybujúcich sa objektov. Za príplatok je dostupný aj Pilot Assist ktorý pomáha šoférovi ovládať auto do rýchlosti 130 km/h, sleduje aj vodorovné dopravne značenie. Výbavové stupne pre Európsky trh budú Momentum, Inscription a R-Design.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAudi a Hyundai sa spoja!
Nasledujúci článokOctavia štvrtej generácie sa blíži!