Tesla v Nemecku klamala, oznámil Spolkový úrad pre ekonomiku a kontrolu exportu. Podvedených je približne 800 zákazníkov americkej automobilky, ktorí teraz musia vrátiť niekoľkotisícové dotácie.

Zákazníci, ktorí si zakúpili automobil Tesla model S pred 6. marcom 2018, boli podvedení. Kvôli nekalej praktike automobilky získali neprávom dotáciu na ochranu životného prostredia vo výške 4-tisíc eur. Luxusný elektromobil bol totiž príliš drahý na to, aby mohla byť na jeho kúpu poskytnutá dotácia.

Spolkový úrad pre ekonomiku a kontrolu exportu (Bundesamt für Wirtschaft und Ausfuhrkontrolle – BAFA) vo svojom vyhlásení uviedol, že prémiu na ochranu životného prostredia je možné poskytnúť len pre vozidlá s maximálnou obstarávacou cenou na úrovni 60-tisíc eur.

Aby americká Tesla túto cenovú hranicu dodržala, rozhodla sa ponúkať auto bez „komfortného balíka“. To znamená, že auto síce papierovo dodržalo limit 60-tisíc eur, no v praxi si nebolo možné takéto auto zakúpiť. Zákazníci si totiž museli povinne priplácať za parkovaciu kameru, cúvacie senzory, asistenčné systémy a ďalšie prvky výbavy, v dôsledku čoho cena narástla nad maximálny limit.

Problém sa týka celkovo 800 zákaznikov americkej Tesly, ktorí si model S zakúpili pred 6. marcom 2018. Od tých bude teraz Spolkový úrad pre ekonomiku a kontrolu exportu žiadať vrátenie príspevku v sume 4-tisíc eur. Okrem toho bolo zrušených ďalších 250 nevybavených žiadostí majiteľov Tesly model S.

Americká automobilka v marci tohto roka opäť zaradila do ponuky model S s cenou pod limit 60-tisíc eur. Tentokrát si ho ale zákazníci môžu aj reálne objednať, preto sa na tieto modely problém nevzťahuje.

Nemecký Spolkový úrad pre ekonomiku a kontrolu exportu od začiatku júla 2016 poskytuje takzvané ekologické prémie s cieľom rozšíriť zelené automobily. Pre vozidlá výhradne na elektrický pohon je výška príspevku 4-tisíc eur, pre hybridné je to o tisícku menej. Polovica zo sumy je financovaná priamo spolkovou vládou, druhú polovicu musí povinne dotovať výrobca.

Zdroje: SMEDWNstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLamborghini Aventador SVJ stanovil nový rekord v Zelenom pekle
Nasledujúci článokBack in time: BMW M3 Evo II, generácia E30