Legendy prichádzajú a odchádzajú. Rovnaký osud si počkal aj na kultového „Chrobáka“ VW Beetle. Druhá generácia sa na trhu nachádza už sedem rokov, no nová generácia sa na trhu už neobjaví.

Reinkarnácia Chrobáka prebehla v roku 1997. Automobil síce stál na základoch ďalšej legendy, modelu Golf, no VW sa nepodarilo zažať potrebnú vlnu retro záujmu na rozdiel od automobilky Mini. V roku 2011 prišla modernizácia VW Beetle, ktorá však je tou poslednou existujúcou.

Aféra Dieselgate je síce už zametená pod koberec, no VW ešte stále ráta straty, ktoré im spôsobila. Keďže predaje modelov Beetle, ale aj Scirocco sú veľmi mizerné, VW sa namiesto ich modernizácie a nových nástupcov rozhodol ušetriť peniaze tým, že už ďalšie modely vychádzať z fabriky nebudú.

Obe vozidlá sú akýmsi „duchom“ koncernu, no jediným takýmto nástupcom, respektíve ľudovým vozidlom, môže byť jedine model Up!. Volkswagen však pracuje aj na novej generácii elektromobilov, ktoré sa majú stať atraktívnymi aj pre širokú verejnosť. Elektrické autá Volkswagenu majú byť lacné aj bez dotácií, aj keď môžeme očakávať, že menšie príspevky sa budú aplikovať aj na nich. Dotácie na elektromobily však nebudú trvať večne.

Späť však k Beetlu. Na zachovanie radu má možnosť len model Beetle Cabrio, ktorý by sa na trhu mohol ešte nejaké to leto objaviť. Za všetko môže práve predajnosť tohto modelu, ktorá je na tom oveľa lepšie, než zatvorená verzia. V USA – na najdôležitejšom trhu pre VW, sa však v roku 2016 predalo len 5 387 kabrioletov, zatiaľ čo modelov s pevnou strechou až 9 380. Šanca, že na trh príde nástupca VW Beetle Cabrio, tu však stále existuje. Síce je minimálna, no stále je. Každopádne Chrobák sa dokázal zapísať hrubými písmenami do dejín automobilizmu.

Zdroje: VW | startstop.sk