Bestseller v rámci prémiových manažérskych limuzín, BMW radu 3, schudol o 55 kilogramov a Bavori dokonca sľubujú najvýkonnejší štvorvalec, ktorý bol kedy uvedený do ich modelov.

Nemecká automobilka BMW nás takmer na pravidelnej báze zásobuje špionážnymi fotkami ich zatiaľ neodhalenými prototypmi automobilov. Tieto fotografie zaplavujú internet často pred oficiálnym predstavením. Podobne tomu tak bolo aj pri X5, či nedávno prezentovanej Z4. Teraz svet obleteli fotografie najpredávanejšieho vozidla automobilky, BMW radu 3.

V poradí už siedma generácia má svoj debut naplánovaný na októbrovom autosalóne v Paríži. Finálne fázy testovania sú už na konci a chýbať nemohla posledná – najťažšia skúška. Severná slučka na Nürburgringu. Práve odtiaĺ pochádza set fotografií automobilu.Vozidlo je pokryté kamuflážovým odevom, no zopár detialov je jasne rozoznatelných.

Ako je vidieť, BMW radu 3 ide v jasných stopách svojho väčšieho brata, radu 5. Predným ľadvinkám, ktoré sú prepojené s maskou chladiča budú sekundovať o niečo štíhlejšie LED svetlomety s výrezom v spodnej časti. Základné tvary auta sa zrejme nijak výrazne nezmenia, za zmienku stoja taktiež zoštíhlené koncové svetlá.

Z fotografií môžeme usúdiť že sa jedná o dve verzie. Prvá, kvázi sociálna verzia je doplnená o výraznejšie agresívnejšiu verziu tohto kultového vozidla. Športovejší model je viac poodhalený a poukazuje na masívnejší bodykit a väčšie brzdy. Otázkou ostáva, či tento model spadá pod divíziu M Performance.

Rozdiel medzi generáciami bude cítiť aj vo váhe. Novinka schudla až o 55 kilogramov. Aj napriek redukcii váhy má mať tuhšiu konštrukciu a rozloženie váhy 50:50. Ťažisko automobilu bude položené o 10 milimetrov nižšie, než tomu bolo doteraz. Nová rada 3 bude využívať odlišnú geometriu, progresívnejšie tlmiče s väčším komfortom a prepracovanejší podvozok.

Pod kapotou by sa mal usadiť pravdepodobné radový šesťvalec. Špecifickejšie parametre žiaľ známe nie sú. Automobilka však hovorí aj o najsilnejšom štvorvalci. Modernizovaný agregát bude dosahovať neilen vyššieho výkonu než tomu bolo doteraz u modelu 330i (185 kW / 252 koní) ale vďaka vylepšenej osemstupňovej prevodovke bude automobil “papať” o 5% menej paliva. Tým sa dostáva na blížiacu sa emisnú normu Euro 6D-Temp. Novinka tak bude pre ekológov čistejšia a pre nás smrteľníkov silnejšia, ľahšia a lepšia na ovládanie. Podrobnejšie parametre a všetky podrobnosti môžeme očakávať na parížskom autosalóne.

Zdroje: BMW | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!