Alfa Romeo Giulia – auto, ktoré má prinavrátiť zašlú slávu niekedy úspešnej talianskej automobilke, ktorej synonymom je vášeň. Kým jedni ju milujú, iní jej zase nevedia prísť na chuť. Pribudne po tomto kroku Talianov (alebo skôr Američanov?) ľudí práve v druhej menovanej skupine?

Prečo Američanov, keď Alfa Romeo je jedna z najtypickejších talianskych automobiliek? Nuž, ako to už v dnešnom automobilovom svete chodí, veľmi málo automobiliek je samostatných a má podstatné slovo v rozhodovaní o svojom modelovom rade. Rovnako tak Alfa Romeo patrí pod krídla koncernu FCA, teda Fiat Chrysler Automobiles. No hoci v Amerike idú veľkoobjemové motory, Alfa Romeo Giulia je globálny model. Môžeme teda očakávať, že novým základom bude len 1,33-litrový turbo-štvorvalec?

Koncern FCA sa po viac ako 30-tich rokoch musel vzdať rodiny motorov nazývaných “Fire”, ktoré sa hojne využívali od modelu Lancia Y10 až po aktuálny Fiat 124 Spider. No požiadavky na spotrebu paliva a emisie sú neúprosné, a preto prichádza jeho nástupca. Nový rad motorov dostal názv GSE, čo je skratka od Global Small Engine Family. V FCA ho prezývajú “Firefly”.

Všadeprítomný downsizing

Koncern na motoroch pracuje už dlhšiu dobu a už v roku 2016 predstavila prvé atmosférické prírastky do rodiny GSE s názvom N3 a N4, ktoré poháňajú brazílsky variant Fiatu Uno. Nedávno predstavili aj prvé turboverzie označené ako T3 a T4. Prvá menovaná je vlastne malý štvorvalcový motor s objemom 1,0 litra, ktorý dosahuje výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 190 Nm. T4 má objem 1,33 litra a výkon 132 kW (180 k) a krútiaci moment 270 Nm.

Koncern FCA zatiaľ neoznámil, v akých konkrétnych modeloch chce motory ponúkať, no podľa údajov o výkonoch existujú určité dohady. Ku koncernu FCA patrí napríklad Jeep, ktorý by mohol nové motory ponúkať v modeloch Renegade a Cherokee. Fiat by ich mohol osadiť do modelu 500 a jeho derivátov, ale aj do Tipa, či nástupcu Punta. A nakoniec Alfa Romeo by ich mohla ponúkať v budúcej Giuliette, ale silnejšiu T4 aj v Giulii. Ale úprimne, bola by to až taká katastrofa?

Áno, 1,33-litrový motor v Giulii je niečo, s čím sa nebudete chváliť kamarátom pri pive, avšak pozrime sa, aké základné motory aktuálne ponúka konkurencia: Mercedes C200 má 1,5-litrový motor s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 280 Nm; BMW 318i má 1,5-litrový trojvalec (!!!) s výkonom dokonca len 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 220 Nm; Audi A4/A5 sa ponúka s motorom 1,4 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Ford zaradil do ponuky Mondea dokonca len 1,0-litrový EcoBoost.

Zdroje: motor-talk.de | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDenník bratislavského hejtera – ranné zápchy
Nasledujúci článokPoznáme víťaznú električkovú trasu od J&T Real Estate v Bratislave!