Nová generácia Mercedesu triedy S s onzačením W223 bude síce predstavená pravdepodobne až v roku 2020, no testovanie prebieha v Štuttgarte v plnom prúde. 

To, čo robí vlajkovú loď Mercedesu vlajkovou loďou, sú technológie, ktoré často predčia konkurenciu. Je preto prirodzené očakávať, že aj nová trieda S v generácii označenej ako W223 prinesie nové technológie. No poďme pekne po poriadku.

Všetko sa začína úplne novou platformou, ktorá triede S umožnila narásť ako do šírky, tak aj do dĺžky. No to nie je všetko, čo Mercedes spraví pre pohodlie pasažierov v novej generácii triedy S. Sedadlá budú oproti aktuálnej generácii W222 umiestnené o čosi nižšie, vďaka čomu novinka poskytne viac priestoru na hlavu. Hoci bude W223 čo sa týka rozmerov väčšia, očakáva sa, že bude ľahší oproti aktuálnemu modelu W222 ľahšia. Podiel na úspore hmotnosti má mať široké použitie uhlíkových vláken a iných ľahkých materiálov.

Zraziť chodca bude v prípade novej triedy S znova o čosi zložitejšie. Dôvodom je celý rad nových a pokročilejších bezpečnostných systémov, radarov a kamier. Očakáva sa, že nová trieda S bude znova o krok bližšie k plne autonómnym vozidlám. No nielen my sme si všimli zvláštne kamery v predných svetlometoch. Čo také môže Mercedes chystať?

Vzadu sa podľa špionážneho videa neudejú žiadne výrazné zmeny. Zadné svetlá budú zrejme vychádzať z podobného dizajnového štýlu, ako všetky aktuálne sedany značky. Zaujímavý je tiež pohľad na koncovky výfukového systému, ktoré len podčiarkujú športovejšie zameranie triedy S.

A čo motory? Očakáva sa, že novinka bude v hojnej miere využívať mild-hybridné radové 6-valce v spojení s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Niečo podobné, ako Mercedes ponúka už dnes v modeloch označených 53 AMG. Okrem toho sa očakáva, že nová trieda S prinesie vyspelejšiu umelú inteligenciu, ktorá dokáže lepšie čítať cestu autom a dokáže prispôsobiť všetko od motora až po svetlá.

Veľké zmeny by sa mali udiať aj v interiéry novej triedy S. Šéf interiérového dizajnu Mercedesu, Hartmut Sinkwitz, naznačil, že ako predloha im slúžil koncept Maybach Ultimate Luxury Concept (áno, to ultraluxusné SUV). Podľa Sinkwitza bude mať okolité osvetlenie významnejšiu úlohu. S najväčšou pravdepodobnosťou sa do interiéru dostane ešte rozšírenejšie využitie displejov a znova menej fyzických tlačidiel.

Zdroje: Autoevolution | startstop.sk