Emisná aféra Volkswagenu, ktorej prischol názov Dieselgate, zmenila automobilový svet na nepoznanie. Pociťuje to aj Porsche, ktoré s rozhodlo, že končí s výrobou dieselových motorov.

Automobilka Porsche potvrdila to, o čom sa už dlhšie špekulovalo. Podľa oficiálnej správy už nebude vyrábať vozidlá poháňané vznetovým motorom. Namiesto toho majú v Zuffenhausene v pláne investovať finančné prostriedky do vývoja elektrického a hybridného pohonu, tvrdí automobilka.

Je pravdou, že automobilka Porsche nikdy nemala k dieselovým motorom dak blízko, ako ostatné automobilky v koncerne Volkswagen Group, no napriek tomu boli TDI motory dôležitou súčasťou niektorých modelov, ako SUV Cayenne a Macan či luxusného supersedanu Panamera. No zákazníci dali automobilke jasne najavo, že spojenie Porsche a diesel nie je to pravé orechové. Pod absolútnym zrieknutím sa nafty sa totiž okrem emisného škandálu Dieselgate podpísal aj nízky dopyt po naftových motorizáciách.

Už od februára tohto roka Porsche neponúkalo žiadnu dieselovú motorizáciu v žiadnom z vyššie menovaných modelov. Okrem toho, podiel dieselových motorov na celkových predajných číslach automobilky dosiahol len 12 %. Naopak, rástol záujem o hybridné modely. Podľa príspevku Lutza Meschkeho, člena predstavenstva automobilky, na sociálnej sieti LinkedIn tvoria až 63 % predaných modelov Panamera práve hybridné verzie.

“Porsche nemá v úmysle démonizovať dieselový motor – ten je a ešte dlho zostane dôležitou technológiou pohonu,” uviedol Meschke vo svojom príspevku. “Ako výrobca športových automobilov, pre ktorého dieselové motory tradične zohrávali len vedľajšiu úlohu, sme dospeli k záveru, že v budúcnosti dokážeme prežiť aj bez dieselových modelov.” Samozrejme, automobilka bude aj naďalej poskytovať servisné služby zákazníkom, ktorí dali prednosť vznetovej motorizácii.

Porsche plánuje do roku 2022 investovať viac ako 6 miliárd eur do elektrifikácie. Do roku 2025 by mala byť až polovica všetkých predaných vozidiel so znakom Porsche do určitej miery elektrifikovaná, čo znamená elektromobily na jednej, ale (našťastie aj) hybridy na druhej strane.

Viac ako 500 miliónov eur je vyčlenených na vývoj elektrifikovaného modelu Taycanu a ostatných vozidiel, ktoré budú od neho odvodené. Len pre pripomenutie, Porsche Taycan má byť plne elektrické športové auto, ktoré vychádza z konceptu Mision E, a ktoré má prísť na trh už v roku 2019.

Zdroje: TechCrunch | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHAKA: Takto to dopadne, ak sa obyčajní ľudia spoja proti zlodejom áut
Nasledujúci článokČo je vlastne filter pevných častíc, známy ako DPF filter?