V polovici dvadsiateho storočia patrili práve mafiáni k najbohatším ľudom na Zemi a zarábali ďaleko viac, než priemerní ľudia. Aj toto nahromadené bohatstvo malo za následok, že sa presunuli do obrovských limuzín a masívnych coupé.

Druhá polovica dvadsiateho storočia nebola práve tou dobou, v ktorej bolo ľahké žiť, či už skrz vojnu alebo rozrastanie mafiánskych obchodov. K najčastejšiemu zisku patril hazard, ilegálne stávky a neskôr aj zakladanie zločineckých organizácií, ktoré boli v predvojnovom období vysoko zakazované. Príliv omamných látok z Južnej Ameriky však dovoľoval severoamerickým pašerákom / gangstrom / mafiánom zarábať také čiastky, o ktorých sa nikomu ani nesnívalo, a to sa odrazilo aj na ich vozovom parku. Mafiáni začali jazdiť v luxusných autách a svojim majetkom sa začali odtrhávať od nižšej a strednej triedy obyvateľstva Amerika a takisto aj ostatku sveta. Netreba však zabúdať ani na pouličných zlodejov, či bankových lupičov, ktorí si tiež prišli na vozidlá zvučných mien.

Jaguar Mark 2

Jaguar Mark 2 sa radí k najdôležitejšiemu vozidlu v celkovej histórii britskej automobilky. Najvýkonnejší model bol poháňaný 3,8-litrovým šesťvalcom z modelu XK, ktorý dokázal svišťať až do rýchlosti 200 km/h. Mark 2 slúžil aj v radoch britskej polície a taktiež sa radil k jedným z najobľúbenejších vozidiel v policajnej naháňačke… Samozrejme, na strane zločincov. V 60-tych rokoch bol využitý k najväčšiemu počtu bankových lúpeží. Ku lúpežiam sa taktiež používal aj “nenápadný” Ford Transit.

Jaguar Mark X

Naopak, Jaguar Mark X je autom, na ktorom sa neutekalo, ale slúžilo šéfom anglických zlodejov. Limuzína mala cez 5 metrov a hmotnosť necelé dve tony. Svoj debut si Mark X odprezentoval na londýnskom autosalóne v roku 1961. Pod kapotou bol ukotvený radový šesťvalec s objemom 3,8 a 4,2 litra. Aj keď bol ťažký, rýchly bol dostatočne. K jeho prednostiam patrilo okrem luxusu nezávislé zavesenie, dobrá ovládateľnosť a posilňovač riadenia.

Cadillac Eldorado

Písal sa rok 1967 a na trh došla tretia generácia Cadillacu Eldorado, ktorá bola skôr modernizáciou predchádzajúceho modelu. Pôvodná forma s rozlohou troch futbalových ihrísk ostala a ovládanie sa dopredu tiež moc neposunulo. Zákazky sa vďaka rozširovaniu trhu zvyšovali, a tak aj tento model išiel na predaj ako teplé rožky. Pod kapotou sa nachádzal 8,2-litrový osemvalec, ktorý mal čo robiť, aby túto masu vôbec rozhýbal.

Mercedes-Benz 560 SEL AMG

Keď začal klesať dopyt po obrovských amerických autách, na trhu sa objavili luxusné vozidlá z Európy. Do ponuky spadal Mercedes triedy S, ktorý do svojej garáže volili zväčša bossovia zločineckých gangov. Vo vrcholnej verzii 560 SEL driemal 5,5-litrový osemvalec s výkonom až 300 koní a krútiacim momentom 455 Nm. Tieto parametre bohate stačili k unikaniu pred policajtmi až do rýchlosti 250 km/h.

Lincoln Continental Mark III

Lincoln sa radil takisto k obľúbeným vozidlám amerických mafiánov ako Cadillac. Toto masívne coupé bolo navrhnuté viceprezidentom Fordu, Leeom Iacoccaom, ktorý má na svedomí aj Mustanga. Cieľom Mark III bolo docieliť masívny predok na spôsob Rolls-Royce-u. Okrem bohatej, luxusnej výbavy Continental Mark III ponúkal aj výkonný 7,5-litrový osemvalec s trojstupňovým automatom.

Lincoln Continental

Predchodca Mark III sa radí k najpredávanejším gangstreským autám všetkých čias. Táto limuzína prišla na trh v roku 1961 a bola jediným modelom automobilky v tých časoch, nakoľko v predchádzajúcich dvoch rokoch značka stratila 60 miliónov dolárov kvôli zlému vývoju vozidiel a všetko musela staviť na jeden model. Po deviatich rokoch sa podarilo predať približne 335-tisíc exemplárov. Okrem biznismenov a gangstrov tento model využíval aj Biely dom. Náhoda?

Zdroje: Wheelsage | startstop.sk