Viete, aký je rozdiel medzi novou a pôvodnou osmičkou generácie E31? Nuž, originálne BMW radu 8 V12 malo…

Emisné normy už zabili niekoľko zaujímavých modelov, ktoré majú v automobilovom svete nenahraditeľné miesto. Dobrou správou je, že niektoré z nich sa čoskoro vrátia na scénu. Zlou správou je, že niektoré ani nebudú mať možnosť vzniknúť. BMW radu 8 V12 spadá do druhej kategórie. Vrcholom novej osmičky tak ostane M850i, respektíve neskôr sa pridá aj M8, no dvanásťvalec zo superluxusného M760Li v ikonickom kupé očakávať nemáme.

Je pravdou, že V12, ktorý poháňa exkluzívnu limuzínu M760Li v aktuálnej generácii G12, je tu s nami už niekoľko rokov. Dvanásťvalec, interne označený ako N74, vznikol ešte v roku 2008 a odvtedy sa (samozrejme, s početnými vylepšeniami) objavil v mnohých luxusných modeloch automobiliek, ktoré patria pod krídla koncernu BMW Group. Okrem BMW radu 7 vo vrcholných verziách 760Li to je aj Rolls Royce, konkrétne Ghost, Wraith, Dawn, Phantom, ale aj prvé SUV britskej aristokratickej značky Cullinan.

Prečo sa vrchol automobilizmu, dvanásťvalcový vidlicový motor, nedostane do najväčšieho kupé z Mníchova? Veď rad 8 zdieľa s radom 7 rovnakú platformu, zástavba V12 motora by teda nebola nemožná. Pre austrálsky portál GoAuto.com.au to vysvetlil viceprezident produktového manažmentu luxusnej divízie mníchovského koncernu, Carsten Gröber. No nie sme si úplne istí, či je jeho vysvetlenie pre potenciálneho záujemcu o 12-valcové BMW radu 8 dostačujúce…

“Nič nie je nemožné, ale myslíme si, že nový vidlicový osemvalec s výkonom 590 koní sa hodí k autu dokonale. V12 je príliš ťažká a nám pri BMW radu 8 záleží na dokonalom rozložení hmotnosti. Práve kombinácia podvozku a osemvalca robí z radu 8 perfektné športové auto,” oznámil nie veľmi potešujúcu správu Gröber. “Ale nikdy nehovor nikdy. Možno sa o niekoľko rokov predsa len rozhodneme postaviť dvanásťvalcový rad 8,” doplnil Gröber.

Aktuálne sú všetky verzie BMW radu 8 v ponuke výhradne s pohonom všetkých kolies xDrive. Gröber ale potvrdil, že v blízkej dobe príde rad 8 aj s výhradným pohonom zadnej nápravy, takzvaný sDrive. Avšak ten bude kombinovaný výhradne so šesťvalcovým dieselovým motorom.

Čo sa týka budúcej vrcholnej verzie M8, oficiálne by mala byť predstavená v roku 2019, alebo 2020. Poháňať ju bude podobná sústava, aká sa nachádza v aktuálnej generácii BMW M5, a teda V8 + xDrive. “Myslíme si, že xDrive je ten správny koncept pre 390 kW kvôli trakcii,” doplnil Gröber.

Nemyslíte si, že BMW radu 8 by si 6,0-litrovú V12 z M760Li aj napriek nedokonalému rozloženiu hmotnosti zaslúžilo? Predsa len, 448 kW a 800 Nm sú lákavé hodnoty…

Zdroje: autoevolution | startstop.sk