Už o necelé 2 roky by sme mali vidieť novú generáciu kultového roadsteru Mercedes SL. Mal by byť ľahší, rýchlejší, technicky vyspelejší a… bez dvanásťvalca. 

Určite sa zhodneme na tom, že Mercedes SL je jedným z najikonickejších roadsterov, respektíve jedným z najikonickejších áut vôbec. Je tu s nami už dlhých 64 rokov – prvá generácia prišla už v roku 1954 a odvtedy sa vyrába bez prestávky. Aktuálne je na trhu šiesta generácia, no jej životný cyklus sa blíži ku koncu. Čo si Mercedes prichystal do budúcna?

Poďme pekne po poradí. Posledné dve reinkarnácie triedy SL mali pevnú strechu. Má to svoje výhody, ale aj nevýhody. Tak napríklad SL sa vďaka pevnej streche stalo autom použiteľným na každý deň v roku, no na druhej strane miesta v batožinovom priestore pri zloženej streche až tak veľa neostalo. To sa má zmeniť s novou generáciou, ktorá podľa všetkého príde v roku 2020. Budúce SL totiž dostane tradičnú plátennú strechu.

To však ani zďaleka nie je jediná novinka, o ktorej vieme už teraz. Nový Mercedes SL bude postavený na spoločnej platforme so športovým GT. Nová platforma s vysokým obsahom hliníka, známa ako MSA (Modular Sports Architecture, alebo teda po našom modulárna športová platforma), bola koncipovaná tak, aby poskytovala základ pre budúce SL, ale aj GT. Samozrejme, sú za tým peniaze, respektíve snaha ušetriť a dosiahnuť tak úspory z rozsahu aj v prípade dvoch najexkluzívnejších modelových radov z dielne Mercedesu.

S modelovým radom GT by malo SL okrem platformy zdieľať aj mnoho iných vecí, ako napríklad nápravy, zavesenie, 48 V elektrickú architektúru, či hybridné pohonné jednotky. To nás privádza k ďalšej novinke. Súčasná generácia je zrejme poslednou, ktorá sa ponúkala s monštruóznym dvanásťvalcovým motorom. Budúca generácia Mercedesu SL sa bude totiž spoliehať výhradne na novo vyvinuté radové šesťvalec a vidlicové osemvalce, oba v spojení s hybridným pohonom.

Ak sa pozrieme na aktuálne motorové portfólio Mercedestu, tak bude s najväčšou pravdepodobnosťou základ modelového radu tvoriť verzia SL450 EQ Boost, teda 3,0-litrový radový zážihový šesťvalec s výkonom približne 365 koní (+22 koní z hybridnej sústavy). O level vyššie bude SL53, teda v podstate ten istý motor, no v tomto prípade vyladený divíziou AMG. Ten by mal produkovať približne 430 koní (+22 koní z hybridnej sústavy).

Čo sa týka osemvalcov, k dispozícii pravdepodobne bude SL500 EQ Boost so 4,0-litrovým zážihovým motorom. Ten bude produkovať približne rovnaký výkon, ako SL53, no o niečo vyšší krútiaci moment. A na vrchole bude SL63, ktorá by mohla byť naladená na dva výkonové stupne. Mercedes ukázal, že 4,0-litrový V8 motor toho zvládne naozaj veľa, a preto sa očakáva, že vrcholná verzia by mohla produkovať približne 630 koní. To je v podstate na úrovni aktuálnej SL65 AMG s nižšou váhou, no 12 valcov je 12 valcov…

Všetky motory budú štandardne v kombinácii s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Zaujímavé je, že nie je vylúčený ani pohon všetkých kolies 4Matic, ktorý by tak mal v roadsteri premiéru. Dieselová verzia v pláne nie je. Mercedes SL ju vlastne ani nikdy nemal.

Hoci na špekulácie o rozmeroch je ešte priskoro, britský portál autocar tvrdí, že Mercedes už testuje prvé prototypy postavené na základoch triedy S coupé. Môžeme však predpokladať, že nová generácia bude znova o niečo väčšia, ako súčasné SL, ktoré je 4630 mm dlhé, 1870 mm široké a len 1310 mm vysoké.

A posledná novinka sa odohráva v interiéri. Keďže Mercedes SL bude aj naďalej cieliť na majetnejšiu klientelu Mercedesu, môžeme v interiériu očakávať najnovšie technológie a zdravú dávku opulencie. No očakáva sa, že nové SL už nebude roadster v pravom slova zmysle: malo by totiž ponúknuť rozloženie sedadiel 2+2. AMG má údajne v pláne konkurovať autám ako Porsche 911, ktoré sú (síce nepohodlne, ale predsa) schopné previezť až štyroch pasažierov namiesto dvoch.

Zdroje: autocar | startstop.sk