Segment strednej triedy pomaličky prichádza o stálice, no japonská automobilka ide do boja so vztýčenými vlajkami. Toyota Camry ožíva po štrnástich rokoch a prinesie hybridný pohonný agregát priamo z Lexusu.

Toyota Camry nie je neznámym menom pre Starý kontinent. V roku 2004 však bola nahradená dobre predajným Avensisom. To však nehovorí o tom, že Camry nie je dobre predajným vozidlom. Práve naopak, Camry sa radí k najpredávanejším sedanom na planéte v segemente D/E. Na konte je viac ako 19 miliónov vyrobených modelov a ročne sa pre ňu rozhodne až 700 tisíc zákazníkov. Camry sa na trhu nachádza od roku 1982 a do Európy prichádza po neuveriteľných 14-tich rokoch.

Prečo sa však Toyota rozhodla o znovuzrodenie tejto modelovej rady v Európe? Dôvod je prostý – odchod Avensisu do automobilového „dôchodku“. V porovnaní s Avensisom bude Camry väčší a ponúkne výhradne hybridný pohon. Camry je oficiálne určená výhradne pre USA, no automobilka verí, že dokáže ponúknuť rovnaký komfort ako ostatné automobily rovnakého segmentu. Camry má na dĺžku 4 885 mm, šírku 1 840 mm a výšku 1 445 mm.

Interiér ponúkne viac miesta ako v spomínanom Avensise a detailnejšie spracovanie. Dali si záležať aj na výbere materiálov. Budú používané mäkčené plasty, klavírne obloženie, či obloženie s motívom tigrieho oka. Tlačidlá pohltila matná kovová úprava. V stredovej konzole je umiestnený 8“ displej Toyota Touch 2, ktorý je oddelený vlnovitým dekorom od hlavnej palubnej dosky. Infotainment je doplnený o ďalší 7“ TFT displej a automobil bude obsahovať dokonca aj 10“ head-up displej.

Toyota Camry stojí na úplne novej platforme GA-K, ktorá má predchodcu v TNGA a tú využíval aj samotný Lexus ES. Masívna maska priam kričí do sveta a je proste neprehliadnuteľná. Exteriér je vylepšený a oživený aj vďaka zníženým oknám, ktoré ako-keby pripomínali coupé alebo štýl GT. V zadnej časti najviac zaujme nápis Camry, zaujímavá kapota a úzke svetlá. Koncovky výfukov sú vďaka hybridnému motoru skryté pod nárazníkom.

Čo sa však bude skrývať pod kapotou? Zatiaľ čo v USA sa tento model predáva výhradne s benzínovými motormi 2,5 Dynamic Force a 3,5 V6, ktoré sú spriahnuté s osemstupňovým automatom, do Európy príde ako sme už spomínali iba hybridná verzia. Áno, opäť raz sa nám Amerika s našim downsizingom smeje do očí. Európska verzia bude mať v sebe zakomponovaný 4-valec 2,5 Dynamic Force, ktorý je známy z Lexusu ES. Motor je spriahnutý s prevodovkou Shiftmatic, ktorá obsahuje šesť prevodových stupňov. Radiť pákou však môžete aj na stredovej konzoly.

Výkon tohto hybridného telesa je 160 kWspotreba paliva je údajne 4,2-litra benzínu. Camry sa oficiálne predstavila na parížskom autosalóne a na Slovensku je jedným z hlavných ťahákov stánku Toyota na autosalóne v Nitre. Znovuzrodený model japonskej automobilky by sa do predaja mal dostať okolo mája 2019.