Po prvých predobrazoch úplne nového modelu českej automobilky Škoda sa na verejnosť vôbec po prvýkrát dostalo aj jeho meno. To mnohých zaiste prekvapí, keďže už dlhšiu dobu sa hovorilo o vzkriesení pomenovaní ako Felicia, Spartak či dokonca Popular. Nástupca Rapidu sa ale bude volať úplne inak.

SCALA. Ide o jednoduchý názov, ktorý po prečítaní môže trochu znieť ako pomenovanie pre voz určený mimo cestu. Opak je však pravdou. Škoda Scala, tak sa bude oficiálne volať nástupca Rapidu a zároveň horúci konkurent pre sesterský Volkswagen Golf.

Aká je symbolika nového označenia a odkiaľ slovo SCALA pochádza? Jeho korene by sme mohli hľadať v latinčine a v preklade znamená schody alebo rebrík. Označenie nesie symboliku v tom, že pre výrobcu pôjde o dôležitý skok v oblasti dizajnu a technológií, ktorý sa postupne prenesie na všetky modely. Taktiež sa Scala stane vôbec prvým vozidlom od Škodovky, ktoré ponesie namiesto loga na veku kufra ikonický nápis s názvom automobilky. Práve ten sme mohli už vidieť na viacerých konceptoch, medzi ktoré patrí aj posledný Vision RS, z ktorého bude kompakt vychádzať.

Podľa Bernharda Maiera, CEO spoločnosti Škoda, bude práve novinka, ktorá sa svetu ukáže už koncom roka, dôležitým artiklom v portfóliu českej značky. Jej hlavnou úlohou bude nastolenie nových štandardov pre svoj segment, ktoré sa budú týkať hlavne dizajnu, bezpečnosti a technológií. Práve technologické prvky použité v novom automobile, boli podľa zástupcov značky doteraz dostupné len vo vozoch vyšších tried. Škodovka mala automobil Scala vyvinúť úplne od základu. S hlavným cieľom predefinovania segmentu A. Pravdepodobne teda pôjde o automobil, ktorý bude určený pre mladé rodiny a mladších zákazníkov. Tí sú zameraní predovšetkým na dizajn a technologickú stránku vozidla. Zaujímavosťou je, že názov Scala kedysi používala automobilka Renault. Tá v minulosti na niektorých trhoch pod týmto menom predávala automobil od Samsungu s označením SM3.

Zdroje: Škoda | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 MIVEC 4WD CVT, zahoďte predsudky!
Nasledujúci článokBMW X7 – najväčšie SUV mníchovskej automobilky sa nechtiac odhalilo, máme prvú fotku!
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.