Odľahčený osemvalec po novom zakotví v novinke, ktorá vypĺňa škálu medzi modelmi Panamera Turbo a Panamera 4S. Na scénu totiž prichádza Porsche Panamera GTS.

GTS, alebo inak povedané Gran Turismo Sport, je v tejto automobilke zakorenené už od 60-tych rokov. Všetko to začalo modelom 904 Carrera GTS v roku 1963. Neskôr nasledovali legendárne modely ako 924 GTS a 928 GTS. Dlho bolo ticho, konkrétne až do roku 2007, kedy sa automobilka rozhodla vrátiť k označeniu GTS aj s novým modelom 911 Carrera GTS. Panamera GTS prišla už v prvej generácii v roku 2011. Poháňaná bola atmosférickým 4,8-litrovým osemvalcom.

Začiatkom roka sa síce nemecká automobilka Porsche rozhodla dať posledné zbohom dieselovému agregátu v Panamere, no motorové portfólio stále rozširuje. Najnovšie sa svetu ukazuje prevedenie Panamera GTS, ktorá bude v showroomoch dostupná vo verziách shooting brake a fastback. Prvý spomínaný variant sa na nemeckom trhu pohybuje od 141 349 € a druhý môžete mať za 138 493 €.

Porsche Panamera GTS chce poukázať hlavne na svoje športové korene, preto okrem vidlicového osemvalca novinka dostala aj športový podvozok. Štandardom je adaptívne vzduchové odpruženie, ktoré je znížené o 10 milimetrov a viac športovo vyladené.

Novinku taktiež rozpoznáte hlavne vďaka vzhľadu. Súčasťou je balík Sport Design s čiernymi detailmi po obvode karosérie a 20-palcové kolesá. Interiér stavia na osvedčenú klasiku v podobe čiernej alcantary a obloženie v anodizovanom hliníku. Za kontrastné prvky interiéru si budete musieť priplatiť.

Porsche sľubuje aj bohatú výbavu, kde sa v Panamere vôbec po prvýkrát objaví head-up displej. Ako doplnok výbavy bude možnosť zvolenia si, či chcete mať natáčaciu zadnú nápravu alebo adaptívny tempomat.

Nová Panamera GTS je poháňaná 4,0-litrovým osemvalcom, ktorý je doplnený o dve turbá a vyladený na 338 kW a 620 Nm. Ako už bolo povedané, ide o vyplnenie diery medzi modelmi Panamera 4S (324 kW) a Panamera Turbo (404 kW). V podobnej výkonovej sfére sa doteraz nachádzal iba hybridný model Panamera 4 E-Hybrid s výkonom 340 kW.

Motor je taktiež vyzbrojený aj proti emisným normám filtrom pevných častíc. Pohonný agregát je spriahnutý s osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou PDK a pohonom všetkých kolies. Panamera tak vďaka tomuto súzvuku technológií dokáže z pokoja na hranicu 100 km/h vystreliť len za 4,1 sekundy. Maximálka sa zastaví na hranici 292 km/h, v prípade rodinného kombi Panamera GTS Sport Turismo je to 289 km/h.

Zdroje: topgear | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!