Toto leto sme videli úplne novú generáciu úspešného SAV z Mníchova. Avšak ako je zvykom, s obyčajnou civilnou X5 sa v BMW neuspokoja. Síce to chvíľku potrvá, no BMW X5 M je na ceste. Dokonca ho už testujú v premávke.

V roku 1999 sa bavorská značka navždy zmenila. Dovtedy to bola značka, ktorá vyrábala sedany, kombíky, kupé a kabriolety, ktorých devízou bola radosť z jazdy. No práve v roku 1999 debutovala prvá generácia takzvaného SAV – BMW X5. Odvtedy prešlo takmer dvadsať rokov a tento rok bola predstavená jeho štvrtá generácia. No týmto to v Mníchove ani zďaleka nekončí. Čoskoro totiž príde aj ostrá verzia X5 M. A to ani zďaleka nie je jediná novinka, ktorú v BMW chystajú.

http://www.startstop.sk/2018/09/08/nove-bmw-x5-xdrive45e-iperformance/

X5 je jedným z najdôležitejších modelov mníchovskej značky, a preto okrem plug-in hybridu rozšíri paletu motorov v priebehu budúceho roka aj dvoma turbami prepĺňaný vidlicový osemvalec vo verzii s magickým prívlastkom M. Čo teda môžeme očakávať? Ak sa pozrieme do aktuálneho modelového portfólia značky, konkrétne na supersedan M5, zistíme, že to najlepšie, čo aktuálne BMW ponúka, je 4,4-litrová V8 s výkonom rovných 600 koní, čo znamená 441 kW, a krútiacim momentom 750 Nm. Je zrejmé, že BMW nebude kvôli modelu X5 M vyvíjať nový motor, a teda môžeme s istotou povedať, že to isté sa bude nachádzať aj pod kapotou super-SAV, hoci o výslednom výkone zatiaľ panujú dohady. Dostane aj veľká X5 takú porciu výkonu, alebo ho v BMW mierne priškrtia?

Otázkou ale aj naďalej ostáva, či model X5 M bude s M5 zdieľať aj inteligentný pohon všetkých kolies s preferenciou zadnej nápravy. No vzhľadom na značne širší okruh zákazníkov X5, vyššiu váhu a rovnako aj vyššie položené ťažisko sa predpokladá, že BMW v tomto prípade ostane pri klasickom “nekomplikovanom” xDrive pohone. Prevodovka zrejme ostane totožná s tou v aktuálnej M5: overený osemstupňový automat.

http://www.startstop.sk/2018/10/17/bmw-x7-oficialne-najluxusnejsie-a-najvacsie-suv-mnichovskej-automobilky/

V Mníchove ale nepracujú len na vrcholnej verzii X5ky. Ako ukazuje video nižšie, môžeme sa po prvýkrát tešiť aj na menšiu X3 s prívlastkom M, či dokonca veľkú X7, no v tomto prípade zrejme nepôjde o plnokrvné M, “iba” o verziu M50i.

NEW 2019 BMW X7 M50i, X5 M & X3 M (with M4 S55 engine!) testing on the NÜRBURGRING! (Sounds)

Zdroje: autoevolution | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest SEAT Leon ST FR 1.8 TSI, rozumej kombi pre mladé rodiny!
Nasledujúci článokV piatok diaľnicu opäť uzavrú! Bratislava bude hostiť francúzskeho prezidenta