Od roku 1973 sa na automobilovom trhu nachádza ikonický názov VW Passat. Automobil, ktorý nie je známy len na „starom“ kontinente, patrí medzi veľmi obľúbené manažérske vozy. Aj napriek tomu je celkom možné, že súčasná generácia s označením B8 bude prekvapivo poslednou. Volkswagen totiž plánuje urobiť veľmi odvážny krok. 

Je síce pravdou, že predaje aktuálnej modelovej rady Passatu stále dosahujú krásne čísla, no zároveň sú najnižšie od roku 1997. Inými slovami VW Passat už neťahá koncern tak, ako tomu bolo kedysi. V dobách svojej najväčšej slávy bol v priemere každý 5. predaný „ľudový automobil“ práve zmienený typ.

V súčasnosti toto číslo kleslo už na 1 z 10. A pravdepodobne bude ešte horšie. Za všetko pritom môže sčasti samotný koncern, ktorý si zavaril škandálom s dieselovými motormi. Je to z toho dôvodu, že manažérsky model Passat od VW bol vždy spájaný s motorom TDI. Samozrejme, že sa tento model predával aj s benzínovými motormi, no jeho majoritná väčšina sa spoliehala práve na TDI.

VW sa síce snaží pomaly dostať z emisného škandálu a taktiež diesel postupne nahradzuje elektrinou či hybridným pohonom, no nestačí to. Navyše okrem problému s emisiami je tu ďalší faktor, ktorý dáva Passatu povestný klinec do rakvy. Jednak je to zvyšujúci sa záujem o SUV, ktoré sa VW snaží presadzovať v rôznych veľkostiach a kategóriách, no a potom je tu najväčší problém v podobe českej konkurencie.

Škoda Superb ponúka za menej peňazí takmer rovnakú technológiu ako jej drahší braček a navyše k tomu pridáva omnoho viac priestoru v kabíne. Volkswagen preto zvažuje nahradenie svojho legendárneho modelu elektrifikovanou verziou, ktorá nebude jeho priamym nástupcom. Ďalej sa pohráva s myšlienkou, že zo Superbu urobí omnoho lákavejší model čo sa technológie, dizajnu a aj prémiovosti týka. Tým by si svojich zákazníkov aspoň sčasti udržal aj keď len pri dcérskej značke, respektíve pri inom modeli. Finálne rozhodnutie, ktoré určí budúcnosť Passatu, padne už 16. 11. Práve v tento deň má stretnutie správna rada koncernu. Isté je zatiaľ len to, že už v budúcom roku príde väčší facelift, ktorý sa na trhu udrží do roku 2022. Ten môže byť zároveň posledným rokom pôsobenia VW Passat na trhu.

Zdroj: haz.de | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSvetová premiéra BMW M340i xDrive už v Los Angeles na Auto Show 2018
Nasledujúci článokAký je rozdiel medzi kilowattmi a koňmi? A ako ich rátať?
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.