Po predstavení hatchbacku na tohtoročnom ženevskom autosalóne a následnom debute verzie kombi označenej ako Touring Sports v Paríži, sa do 12. generácie modelového radu Corolla zaraďuje aj tradičný sedan.

Od uvedenia prvej generácie Corolly v roku 1966 sa vo viac než 150 krajinách celého sveta predalo vyše 46 miliónov kusov, a preto sa japonská automobilka rozhodla ku kultovému názvu vrátiť. Aj nový sedan, ktorý sa pripojí k hatchbacku a kombíku radu Corolla, je postavený na platforme TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-C.

Sedan má prekvapivo dlhší rázvor ako kombi verzia označená ako Touring Sports (2 700 mm), čo má priniesť dodatočný priestor pre nohy na zadných sedadlách. Nová aplikácia podvozkovej architektúry GA-C okrem dizajnových rozdielov, umožňujúcich výraznejšie odlíšiť verzie sedan, hatchback a kombi, má podľa automobilky ponúknuť zaujímavejší zážitok za volantom. K stabilite Corolly prispieva nižšie nižšie ťažisko, o 60 % vyššia tuhosť karosérie a viacprvkové zavesenie zadných kolies v štandarde.

Toyota si pri Corolle dala záležať aj na použitých technológiách. Okrem prvkov zameraných na pohodlie pasažierov, ako napríklad bezdrôtové dobíjanie telefónov či intuitívnu kombináciu 8″ dotykového multimediálneho displeja, 7″ displeja palubného počítača a 10″ projekčného displeja, dostane Corolla aj celý rad asistenčných systémov.

Súčasťou paketu aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense je predkolízny bezpečnostný systém (PCS) s funkciou rozpoznávania chodcov vo dne i v noci (a identifikáciou cyklistov za denného svetla), adaptívny tempomat (ACC), systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu (LDA), asistent riadenia (SC), systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA) a automatické prepínanie diaľkových svetiel (AHB).

Autosalón Paríž: Nová Toyota Corolla a Corolla Touring Sports oficiálne

Okrem toho uvádza nový asistenčný systém pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu (LTA) ako pokročilý systém na podporu vodiča. Ak je zapnutý adaptívny tempomat (ACC) so systémom LTA, technológia pomáha jemnými zásahmi do riadenia udržiavať vozidlo uprostred jazdného pruhu, a to aj v tiahlych zákrutách na diaľnici.

Toyota Corolla sedan bude k dispozícii s dvomi rôznymi motorizáciami: v ponuke bude tradičný hybridný systém skladajúci sa z 1,8-litrového benzínového motora a elektromotora, ktorý produkuje 90 kW (122 k). Ten má ponúknuť spotrebu paliva na úrovni 4,3 l/100 km podľa metodiky WLTP a 98 g/km emisií CO2.

Druhou možnosťou bude vynovený 1,6-litrový benzínový motor s výkonom 97 kW (132 k), ktorý môže byť spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. Toyota sľubuje spotrebu 6,1 l/100 km a emisie na úrovni 139 g/km podľa novej metodiky WLTP.

Európska verzia Toyoty Corolla vo verzii sedan bude vyrábaná v tureckej továrni TMMT (Toyota Motor Manufacturing Turkey) a do predaja sa dostane v prvom štvrťroku 2019.

Zdroje: toyota | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok8 netradičných áut, ktoré sa pýšili označením GTI
Nasledujúci článok10 áut, ktoré to s názvom poriadne prepískli…