Pohon Heritage EV v klasickom Aston Martine je zástancom toho, že aj vo svete budúcnosti, kde by benzínové vozidlá mohli byť zakázané, treba jednoducho originálne tvary minulého storočia.

Rovnako ako takmer každá automobilka, aj Aston Martin berie elektrifikáciu vážne. Pracuje na svojom prvom elektrickom aute Rapide E. Andy Palmer povedal, že každý Aston bude do určite miery hybridom, čo sa týka modelov od roku 2020. Ale našťastie sa rozhodli aj pre skalných milovníkov značky využiť príležitosť a každému staršiemu autu dať možnosť elektrifikácie či hybridu.

Aston Martin počas uplynulého týždňa oznámil nový elektrický pohon pre svoje klasické autá, ktorý nazýva Heritage EV. Skladá sa z úplne samostatnej jednotky elektrického motora, ktorá používa vlastne pôvodný motor aj prevodovku, ale všetko formou elektrickej energie. Ak chcete vedieť, ako takéto auto vyzerá a znie, divízia klasických áut spoločnosti Aston Martin predviedla sedan 1970 DB6 Vantage Volante, ktorý už je plne elektrický.

Smutnou správou samozrejme ostáva vyradenie 4,2-litrového šesťvalca z originálnej DB6 Vantage, ale automobilka sa vynašla. Pomocou pôvodného držiaka motora a prevodovky je pohonná jednotka Heritage EV úplne vymeniteľná. Čiže „operácia srdca“ tohto krásavca prebehne bez širokého spektra problémov. Jedinou zmenou navyše bude, že hardvér s touto konverziou v podobe malej obrazovky sa bude skrývať v inak historickom vozidle.

Celá táto myšlienka britskej spoločnosti dávať aj veteránom druhú šancu na život vzišla z postupného zavádzania zákazu vozidiel so spaľovacími motormi do miest. Napríklad Paríž sa usiluje zakázať všetky vozidlá poháňané benzínom a naftou do roku 2030. Bláznivá myšlienka, nemyslíte? To by znamenalo, že Parížania, ktorí vlastnia takéto klasické autá, ich vo svojom vlastnom meste nebudú môcť používať. A práve inovácia od Astonu by mala dať šancu aj starému autu k voľnému pohybu.

Aston Martin pri tom nie je prvou automobilkou, ktorá predviedla takéto niečo v klasickom aute z minulého storočia na elektrickú energiu. V minulom roku s týmto nápadom debutoval Jaguar, ktorého pohonná elektrická jednotka má rovnakú veľkosť ako povestný 6-valec, ktorý poháňal modely už od 50. rokov minulého storočia. Tento motor bol prvýkrát predstavený v rannom modeli E-Type.

Koľko ale takáto sranda stojí? Pre pohon Aston Heritage EV zatiaľ cenníky neexistujú, ale pre človeka, ktorý svoje staré auto naozaj miluje, nie je žiadna suma veľký problém. Osobne si myslím, že je to skvelý spôsob, ako si cenné auto zachovať a zároveň mu dodať štipku šmrncu modernej doby. Dunivý zvuk motora to ale nenahradí nikdy.

Zdroje:  | startstop.sk