BMW sa nás pýta, či sme pripravení “na dobrodružstvá vo vysokých otáčkach” v novom videu. Jeho hlavnými hrdinami sú pripravované modely X3 M a X4 M. Nuž, vysokými otáčkami si nie sme úplne istí, keďže pod kapotou bude radový twin-turbo šesťvalec S58.

BMW udáva kombinovanú spotrebu paliva a emisie CO2 pre modely X3 M a X4 M na úrovni 10,5 litra na 100 kilometrov a 239 gramov na kilometer. Áno, je to trochu netradičný začiatok článku o BMW s prívlastkom M, ale doba je neúprosná. Emisné limity hýbu (automobilovým) svetom.

BMW X3 a X4 aktuálnej generácie s označením G01, respektíve G02 sa vyrábajú v Južnej Karolíne v Spojených štátoch. Výrobné stredisko v Spartanburgu, ktoré bolo otvorené v roku 1994, slúži ako miesto výroby väčšiny SUV s modro-bielou vrtuľou v znaku.

Obráťme ale našu pozornosť späť na ukážku. Kompaktné SUV, alebo teda crossovery sú ešte stále oblečené v kamufláži. Napriek tomu si môžeme všimnúť niektoré smerodajné detaily, ako napríklad Full-LED svetlomety s adaptívnou technológiou či vŕtané brzdové kotúče.

BMW X3 M a X4 M budú s najväčšou pravdepodobnosťou vybavené špeciálnym pohonom všetkých kolies M xDrive. Povesti hovoria aj o 3,0-litrovom twin-turbo radovom šesťvalci radu S58, ktorý by mohol byť v tejto konfigurácii naladený na 460 až 480 konských síl.

Šéf vývoja Frank van Meel vyhlásil, že motor radu S58 “v mnohom predčí všetkých konkurentov”. S trochou šťastia by Frankov tím mohol z motora vyžmýkať viac ako 500 koní, čím by sa tak dostali na úroveň konkurenčného 4,0-litrového twin-turbo V8 od Mercedes-AMG.

Na druhej strane ale nesmieme zabúdať, že divízia BMW M prejavuje svoje kvality pri celkovom nastavení vozidla na “radosť z jazdy”. Nenaháňa sa zbytočne za absurdným výkonom a krútiacim momentom. Otázka aj naďalej ostáva rovnaká: bude X3 M/X4 M dostatočne dobré auto na to, aby dokázalo plnohodnotne konkurovať Alfe Romeo Stelvio Quadrifoglio?

Videá

2019 BMW X4 M - Exhaust SOUNDS on the Nurburgring!

2019 BMW X3 M CONTINUOUS TESTING AT THE NÜRBURGRING

Zdroj: autoevolution startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJe automobil skutočne “najhoršou investíciou” pre mladých?
Nasledujúci článokTest Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi GT Line, ekvivalent k SUV