Bavorská automobilka BMW minulý rok predstavila svoju štúdiu pre rok 2021 v podobe plne elektrického SUV. Model iNext však už prebieha fázou testovania.

Momentálnou vlajkovou loďou automobilky BMW je rada 7 – superluxusný sedan. Aktuálne sa však v Mníchove pracuje na vozidle, ktoré označujú najtechnologickejším vozidlom a možnou vlajkovou loďou. Pôjde o mohutné SUV, ktoré vychádza z minuloročnej štúdie BMW Vision iNext.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Automobil by mal byť svetu odhalený v roku 2021. Vyrábať sa bude v nemeckom závode Dingolfing, no BMW s prácou nezaháľa a pilne ho už testuje. Novinka sa tentokrát vybrala do testovacieho strediska automobilky, zasneženého švédskeho mestečka Arjeplog. Tam je prototyp skúšaný v najrôznejších extrémnych podmienkach.

Automobil je potrebné otestovať čo najlepšie, nakoľko iNext prinesie tú najmodernejšiu technológiu, ktorá bude na trhu k dispozícií. Chystaná vlajková loď BMW Group bude mať v sebe zakomponované všetky parametre autonómneho riadenia, elektrifikáciu či prepojiteľnosť s okolitým svetom. Automobil bude disponovať aj rôznymi službami z programu Number One > Next, ako automobilka špecifikovala daný segment pre nasledujúce roky. Pôjde tak o vozidlo s poloautomatickou možnosťou jazdy.

Žiadne testovanie v rukavičkách

Na severnej časti Škandinávskeho polostrova je aktuálne testované pohonná zložka auta, ktorá má vodičovi ponúknuť radosť z jazdy, ako udáva automobilka vo svojom motte. Preto aj detailné testy odpovedajú tomu, čo značka praktizuje na svojich vozidlách s alternatívnym pohonom. BMW iNext bude poháňané čisto elektrickou hnacou silou, špeciálne navrhnutým podvozkom, či inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies xDrive.

BMW si túto destináciu na testovanie nevybralo náhodou. Práve okolie polárneho kruhu je výzvou pre elektromotory s vysokonapäťovou batériou. Tím ľudí tak na zamrznutých jazerách a zasnežených cestách má dostatok priestoru na analýzu vozidla. Zisťujú, ako sa vozidlo správa v mrazoch, ako sa dokáže uschovať energia a jej následné dobíjanie, ako sa elektrická energia prenesie do elektromotora,…

Nerovný a klzký povrch dopomáhajú k vyladeniu podvozku, respektíve k správnemu nastaveniu pohonu na všetky štyri kolesá. Sami dobre viete, že ak nabehnete na zľadovatený povrch, tak sa auto stáva takmer nekontrolovateľným. Testovací jazdci však v Arejplogu dokážu šmyk vyvolať aj v nízkych rýchlostiach a dokážu tak rýchlejšie analyzovať, ako sa vozidlo na takomto povrchu správa a navrhnúť špeciálny stabilizačný systém. Upravený je aj systém riadenia a brzdenia s rekuperáciou energie, ktorý musí byť pri jazde presne nastavený a pripravený v každej jednej situácií.

Zdroj: BMW startstop.sk

Diskusia