Francúzska rodina sa rozrastá o ďalšieho súrodenca športových modelov. Aby sme boli fér, toto je ešte o niekoľko dezénov vyššie. Samosvor, športový podvozok a nová verzia motoru roztrasú garáže konkurencie!

Tiež nadobúdate pocit, že v segmente ostrých hatchbackov sa stále posúvajú hranice? Konkurenčný boj vedú automobilky veľmi dobre vďaka čomu si nemôžu dovoliť zaspať na vavrínoch. Tak je to aj v prípade Trophy – ešte viac športovejšej verzie R.S.. Aké rozdiely so sebou prinesie nový Megane?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Vyšší výkon pod kapotou dosiahne Trophy vďaka 1,8 turbo litrovému agregátu s priamym vstrekovaním, ktorý po prvý krát v rámci radu R.S. dosiahne symbolický výkon 300 koní (220 kW). Krútiaci moment má jedny z najlepších čísel vo svojej kategórii, pretože sa zvýšil na 420 Nm pri prevodovke EDC a 400 Nm pri manuáli (obe šesťstupňové).

Turbo by sa malo predviesť kratšou reakčnou dobou a to vďaka využitiu technológie s použitím keramiky. Rotor turbodúchadla sa totiž spolieha výhradne na keramické guľôčkové ložisko. Táto vychytávka znižuje trenie o tretinu v porovnaní s obvyklým ložiskom. Renault sa chváli, že high-tch funkciu turba odkukali od Formule 1.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nový výfuk a ešte lepší podvozok

Hneď po turbe musím upozorniť na nový výfukový systém, ktorý je druhou zásadnou novinkou, ktorá napomáha k lepšiemu výkonu. Trophy dostane po prvý krát v modelovom rade R.S. na koncovom tlmiči mechanickú klapku. A všetci vieme, že takýto „detail“ vyčarí úsmev na tvári a pohladká zvukom dušu.

Zo zvýšeným výkonom musia ísť ruka v ruke určité vylepšenia podvozku Cup. V prípade R.S. Trophy ide o novú kalibráciu mechanického samosvorného diferenciálu Torsen, o 30% tuhšie odpruženie, o 25% tuhšie tlmiče a o 10% tuhšie stabilizátory. V novinke sa objaví aj technológia 4CONTROL, čo je vlastne systém aktívneho riadenia všetkých štyroch kolies prevzatý z modelu R.S..

Pri vysokej rýchlosti tak kombinácia týchto prvkov zaručí najintenzívnejší zážitok z jazdy. Trophy zaujme už na prvý pohľad 19-palcovými diskomi z ľahkej zliatiny v dizajne Jerez. Obuté budú na pneumatikách Bridgestone Potenza S001, ktoré boli vyvinuté špeciálne pre Renault Sport. Vyzerá to naozaj skvelú zábavu pri takej priľnavosti!

Bude sa dizajnovo vôbec líšiť od „klasického Meganu R.S.“? Nový Megane dostane  nápis TROPHY na prednom spojleri a zvyšné zmeny sú skôr skryté pod karosériou. Interiér sa bude niesť takisto v duchu R.S., ale pokiaľ sa bude chcieť zákazník odlíšiť a ešte viac si užiť jazdu, môže tak urobiť zakúpením RECARO sedačiek (škrupín) v Alcantare.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Aj keď trošku zbytočné zabrdnutie, spotreba nového Trophy bude pri manuálnej prevodovke 8,0 l/100 km a pri automatickom radení 7,7 l/100 km. Je už len na Vás či sa budete chcieť naplno venovať držaniu volantu alebo si chcete užiť aj trocha divokosti pri preraďovaní. Zaujíma Vás, koľko bude tento krásavec stáť?

Cenovka manuálu začína na 31 890 EUR, pri automatickej prevodovke je to 33 490 EUR. Za túto cenu dostanete vozidlo, ktoré aj napriek svojmu výkonu a drzému prejavu spĺňa posledné aktuálne emisné normy Euro 6d. Ak si potrpíte na hlučný prejav a v konkurencii Vás najviac očaril Francúz, je čas pouvažovať.