CUPRA oslavuje svoje prvé narodeniny. Za tento rok ponúkla najmodernejšie technológie, vysokovýkonný plug-in hybrid a takisto potvrdila aj to, že je plnohodnotným hráčom na automobilovom trhu. Najnovším prírastkom je Formentor.

Prvý rok fungovania samostatnej automobilky CUPRA potvrdil potenciál na trhu, keď ich predaj v roku 2018 stúpol o 40 % oproti predchádzajúcemu roku. Celkovo sa predalo 14 400 vozidiel. Po uvedení prvého modelu v podobe CUPRA Ateca plánujú Španieli svoje predaje zdvojnásobiť v priebehu troch až piatich rokov. K naplneniu plánov má dopomôcť prichádzajúci model CUPRA Formentor.

“Aktuálny trend značky CUPRA je jasným odrazom jej popularity na trhu. Reakcia na značku CUPRA predčila všetky možné očakávania a to nielen naše. Chceme tak dopomôcť k fascinácií značky, ktorá si dokáže získať srdcia aj tých najnáročnejších automobilových nadšencov. Teraz nastal ten čas dať značke CUPRA plný plyn!”, povedal Wayne Griffiths, výkonný riaditeľ a člen predstavenstva.

Cieľavedomý dizajn upúta každé oko. Na zmar nevyjde ani interiér, ktorý zahŕňa tie najnovšie technológie či výkonné pohonné ústrojenstvo. CUPRA Formentor tak poukazuje na víziu spoločnosti. Vozidlo je kombináciou výkonu s kvalitami SUV v čase, kedy je týchto áut najviac.

Dôraz na emócie a dizajn

CUPRA Formentor je položená nižšie, než sériový model Ateca. Vzbudzuje tak dojem športovejšieho vozidla. Ťažisko automobilu je posunuté viac dozadu, čo spolu s dĺžkou kapoty uchováva športový dojem aj naďalej. Šéfdizajnér, Alejandro Mesonero-Romanos sa o dizajne vyjadril takto: “Výrazný dizajn štúdie CUPRA Formentor je založený na dokonalých proporciách s výraznými líniami, vymodelovanými plochami s elegantnou farebnou koncepciou. Som presvedčený o tom, že Formentor vyvolá nefalšovanú túžbu”.

Vozidlo určite zaujme svojim elegantným dizajnom s pôvabom SUV. Dojem vysokej kvality určite povzbudí dvojfarebné lakovanie a charakteristický vzhľad zadnej časti. Celkový dizajn je dotváraný matným petrolejovým modrým lakovaním.

Aj v interiéri sa CUPRA snaží hrať na vysokú nôtu. Kabína je moderná, športovo tvarovaná. Po otvorení dverí sa ukáže unikátne osvetlenie, ktoré poukazuje na koženný športový volant a “pretekárske” škrupinové sedadlá. Kokpit je horizontálne členený a prístrojový panel plynulo prechádza do výplní predných dverí. Tmavo-chrómové prvky vozidlu dodávajú šmrnc a prémiový vzhľad. Hlavú úlohu v interiéri hrá 10″ dotykový displej. Je osadený do hornej časti prístrojovky a slúži na ovládanie množstva funkcií a pripojiteľnosti posádky.

Pod kapotou sa bude nachádzať kombinácia preplňovaného benzínového agregátu TSI s mohuntým krútiacim momentom a ako podpora bude slúžiť elektromotor. Táto sústava tak bude produkovať až 180 kW (245 koní). Všetok výkon bude prenášaný na prednú nápravu spolu s dvojspojkovou DSG prevodovkou. Pre optimálnu trakciu je k dispozícií adaptívny DCC podvozok spolu so samosvorným diferenciálom. Na čisto elektrický pohon by CUPRA Formentor mala prejsť 50 kilometrov.

Zdroje: Cupra | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJseat.com
Predchádzajúci článokTest Mercedes-Benz C 220d 4MATIC, takmer dokonalé auto!
Nasledujúci článokModernizované Volvo XC90 predstavuje ďalší krok k elektrifikovaným automobilom