A je to lepšie riešenie ako ich dávať na skládku. Naozaj, málo kedy sa zamýšľame nad tým, čo bude so starou batériou, keď svoj život už doslúži. Audi prišlo s prekvapivým nápadom, ktorý schvaľujeme.

Všetkým nám je jasné, že všetky batérie majú svoju dobu životnosti. Toto sa nelíši ani pri lítium-ionových batériách, ktoré sú zdrojom energie pre elektrické vozidlá. Majitelia to majú jednoduché – kedykoľvek sa niečo stane, zájdu do servisu a batérie im vymenia. Ale čo robiť s použitými batériami?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Odhodiť ich na nejakú skládku nie je správna odpoveď. Spoločnosť Audi preto oznámila, že plánuje recyklovať použité lítium-ionové batérie, ktoré opäť poskytnú život vozidlám v závode, ako sú vysokozdvižné vozíky a ťahače v továrni v Ingolstadte.

Je to pritom stále iba jeden zo spôsobov, akým výrobcovia automobilov experimentujú s rôznymi metódami recyklácie vybitých batérií. Napríklad sa môžu používať aj na streche poháňané slnečným žiarením. Pomocné vozidlá výroby v Audi, ktoré boli doteraz poháňané olovenými akumulátormi, tiež potrebujú pravidelné nabitie, rovnako ako cestné autá.

Kvôli testom WLTP pošle Audi zrejme svoje motory do šrotu!

Staré olovené akumulátory môžu niekedy vážiť až dve tony a potrebujú niekoľko hodín nabíjania. Oproti tomu, lítium-ionové batérie sa môžu nabíjať priamo na mieste, kde je vozidlo zaparkované. Z tohto všetkého vyplýva, že tento efektívnejší a bezpečnejší spôsob nabíjania pošle raz staré batérie do hrobu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 „Každá lítium-iónová batéria predstavuje vysokú spotrebu energie a cenných zdrojov, ktoré sa musia používať najlepším možným spôsobom,“ hovorí Peter Kössler, člen predstavenstva spoločnosti Audi pre výrobu a logistiku.

Ako to si to ale Audi predstavuje? Všetka energia, čo zostane v týchto lítium-ionových akumulátoroch, je viac ako dostatočná na ďalšie použitie v továrňach na prepravu materiálu. Dajme si príklad: Nový model e-Tron SUV pozostáva z 36 samostatných batériových modulov a sú umiestnené na podvozku vozidla medzi nápravami. Po vybraní batérií odborníci skontrolujú každý jednotlivý modul, aby skontrolovali, či je stále použiteľný alebo nie.

Za predpokladu, že má stále energiu na využitie, následne nainštalujú 24 modulov v každej novej priehradke, čo je relatívne lacný a rýchly spôsob predĺženia životnosti batérie. Táto konverzia vozového parku vo všetkých výrobných závodoch po celom svete Audi ušetrí niekoľko miliónov ročne. A závod v Ingolstadte je len začiatok.

 

Zdroj:                                                                                                       carbuzz.com