Ford na špeciálnom podujatí „Go Further“ v Amsterdame predstavil nový Explorer. V Európe sa tak oficiálne dočkáme tej „pravej“ Ameriky – bude to plug-in hybrid.

Nový Ford Explorer bude v ponuke aj v Európe, a to v dvoch výbavových stupňoch: ST-Line a luxusnejšie Platinum. V oboch prípadoch bude SUV poháňať 3,0‑litrový zážihový V6 EcoBoost, elektromotor a generátor.

Samozrejmosťou je inteligentný pohon všetkých kolies so siedmimi režimami jazdy a 10-stupňová automatická prevodovka. Explorer dostal do vienka aj asistenčné technológie, ako je adaptívny tempomat s funkciou automatického spúšťania a vypínania motora, rozpoznávanie dopravných značiek s rýchlostným obmedzením či technológia udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu. Tieto veci budú už v štandardnej výbave.

Veľké SUV je charakteristické priestrannosťou, variabilizou batožinového priestora a sedenia a luxusným interiérom. Nechýbajú ani moderné prvky, ako 10,1‑palcová centrálna zvislá dotyková obrazovka a 12,3-palcový digitálny displej združeného prístroja.

Jazda s nulovými emisiami

Nový plug-in hybridný Explorer poháňa spaľovací 3,0-litový motor EcoBoost s výkonom 350 k a dopĺňa ho elektromotor s výkonom 100 k. Lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 13,1 kWh je možné nabiť pomocou nabíjacieho konektora, ktorý je umiestnený na prednom ľavom blatníku medzi dverami a oblúkom kolesa. Okrem toho sa akumulátor automaticky dobíja počas jazdy pomocou rekuperácie pri brzdení.

Explorer tak po určitú dobu jazdy produkuje nulové emisie, dokáže jazdiť v čisto elektrickom režime. A teraz to najzaujímavejšie: Ford tvrdí, že veľké SUV s plnokrvným vidlicovým šesťvalcom dokáže jazdiť za 3,4 l/100 km. Okrem toho, vďaka kombinácii pohonov má Explorer dokázať poľahky utiahnuť 2.500 kilogramov vážiaci príves.

Priestor nadovšetko

Vyše päť metrov dlhý, dva metre široký a takmer dva metre vysoký plug-in hybridný Explorer poskytne priestor pre siedmich cestujúcich v troch radoch sedadiel. Cestujúci v prvom a druhom rade majú k dispozícii viac ako jeden meter priestoru pre hlavu a nohy a viac ako 1,5 metra priestoru vo výške pliec. Tretí rad sedadiel ponúka 96 centimetrov priestoru pre hlavu, viac ako jeden meter priestoru vo výške pliec a vyše 83 centimetrov priestoru pre nohy, čo podľa Fordu bohato stačí aj pre dospelých pasažierov.Interiér ponúka 123 litrov úložných priestorov po celej kabíne a až 12 držiakov na nápoje.

Zdroj: Fordstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Hyundai i20 1,0 T-GDi „Srdcom športovec“
Nasledujúci článokNový Ford Kuga príde s niekoľkými elektrifikovanými verziami