Domov News Poznáme slovenské ceny novinky Škoda Scala

Poznáme slovenské ceny novinky Škoda Scala

O novom prírastku do mladoboleslavskej rodiny s názvom Scala sa hovorí už od minulého roku. Toto vozidlo je postavené na rovnakej platforme ako Audi A1, Seat Ibiza či VW Polo a má byť nasledovníkom Škody Rapid. Dnes boli zverejené oficiálne ceny, ktoré vás zaskočia!

Ako sme už avizovali v našom videu koncom roku 2018, Škoda Scala bude hrať rozhodne dôležitú rolu pre českú automobilku. Dnešnému svetu okrem SUV dominujú aj malé autá s dostatkom miesta pre štyroch pasažierov a batožinu, a tým Scala aj je. Scala znamená po latinsky schody alebo rebrík, čiže pomôcku k tomu aby sa používatelia mohli dostať „vyššie“. Proti tomu, že filozofia auta nie je v súlade s jeho názvom by ste sa hádali len veľmi ťažko. Nejedná sa totiž len o výraznejší facelift Rapid-u, ale o úplne nové auto. Technologický pokrok spozorujete najmä v interiéry, kde pribudlo ambientné osvetlenie, vylepšený infotainment s 9,2 palcovým displejom a prepracovaná konektivita.

Na požiadanie dostupný virtuálny kokpit v ktorom je dotykový displej nahradený väčšou, 10,25 palcovou obrazovkou posúva Scalu na ešte vyššiu technologickú úroveň. Vďaka službe ŠKODA Connect majú cestujúci možnosť pomocou svojho smartfónu schopnosť odokmnúť a zamknúť vozidlo alebo sa pripojiť k vysokorýchlostnému LTE internetu, ktorý je v každej Scale sériovo. Čo sa týka zyušku interiéru, nájdete tu mnoho Simply Clever riešení, vzadu dostatok miesta pre dvoch dospelých a batožinový priestor s objemom až 467 litrov (VW Golf má pritom len 380 litrov).

Exteriér

Po exteriérovej stránke sa nezaprie podobnosť s novou Fabiou. Týka sa to najviac prednej masky, ktorej dominujú trojuholníkové svetlá, čierna mriežka chladiču s chrómovým lemom a intergovaným radarom a logo automobilky. Pri pohľade z profilu si možno pomyslíte, že sa jedná o krátky Rapid. Veď prečo by potrebovali maldoboleslavskí inžinieri výrazne zasahovať do karosérie, keď jej tvar dovoľuje splniť všetky požiadavky európskeho zákazníka? Zadná časť auta pôsobí veľmi excentricky. Čo len ťažko nájdete v celom koncerne Volkswagen a v automobilovom svete celkovo je okno piatych dverí so zakonponovanými svetlometmi, ktoré končí až pár centimetrov nad evidenčným číslom vozidla. Logo automobilky nahradil veľký nápis ŠKODA a nechýbajú ani parkovacie senzory a kamera.

Viac o novej Škode Scala sa dozviete v našom videu:

Škoda Scala - Startstop.sk - PRVÉ DOJMY

Dostupné agregáty

Pod kapotou novej Škody Scala budú pracovať dva benzínové a jeden nafotvý motor. Pre „škodovkárov“, ktorým bola Octavia príliš veľká je to dobrá správa. Fabia a Rapid sú totiž poháňané výhradne preplňovanými benzínovými motormi. Najmenší agregát 1.0 TSI bude dostupný v dvoch výkonnostných variantách70 kW (95 konských síl) alebo 85kW (115 konských síl). Jeho väčší brat, ktorý ma už párny počet valcov a obsah 1.5 litra ponúka výkon až 110 kW (150 koní). To už postačí na dynamickejšie predbiehanie. Pre zákazníkov, ktorý cestujú najmä po diaľniciach a na dlhé trasy bude na výber vznetový motor 1.6 TDI. Ten bude ponúkať výkon 85 kW (115 koní). Všetky motory, ktoré majú maximálny výkon nad 115 konských síl (vrátane) môžu byť spriahnuté buď so šeststupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovým automatom DSG. Najslabšia motorizácia dostane len 5 stupňový manuál. Sila bude veľmi pravdepodobne putovať výhradne na prednú nápravu.

Ceny balíkov výbav

Cena najslabšej motorizácie 1.0 TSI 70kW v kombinácií so základnou výbavou ACTIVE je na úctyhodnej hodnote 13 490€. Naftová verzia v rovnakej výbave vás vyjde na 17 430€ To je skoro o celú tisícku viac, ako stojí Rapid v „základe“. Aj napriek označeniu „štandardná“ v nej dostanete veľké množstvo elektronických asistentov. Medzi ne patria napríklad Front Assist aj s núdzovým brzdením, monitor chodcov, svetelný senzor, Lane Assist a systém núdzového volania. Prvky, ktoré ma svojou prítomnosťou už v základnej výbave celkom prekvapili boli asistent rozjazdu do kopca, bezkľúčové štartovanie vozidla a LED hlavné svetlomety. Záručná doba je na 5 rokov alebo 100 000 kilometrov.

Ak máte chuť siahnuť trochu hlbšie do vrecka, môžete mať výbavu AMBITION. V nej dostanete navyše Bluetooth pripojenie, lakťovú opierku, UBS porty na nabíajnie smartfónov, dvojzónovú klímu, dáždniky vo dverách a ešte oveľa viac! Osobne by som sieahol práve po tejto výbave, nakoľko za príplatok 1500 eur dostanete oveľa viac prvkov. Určite sa bude páčiť aj vodičom, najmä vďaka koženému volantu, tempomatu a vyhrievaným predným sedadlám. Balík výbavy AMBITION je možné skombinovať so všetkými motorizáciami.

Pre fajnšmekrov je tu vrcholná výbava STYLE, ktorú už nedostanete s najslabším motorom. Keďže sa jedná o vrchol toho, čo dokáže Škoda v Scale ponúknuť, nebudú chýbať ani vymoženosti ako bezdrôtové nabíjanie smartfónu, Full LED svetlomety s dynamickými smerovkami či ambientné osvetlenie interiéru. Okrem nich dostanete aj vyhrievaný multifunkčný kožený volant, systém bezkľúčového zamkýnania a BOLERO rádio s 8 palcoým dotykovým displejom.

Akčné pakety

Škoda si pre svojich obľubovateľov pripravila aj takzvané akčné pakety. Jedná sa viac-menej o príplatokové balíky, vďaka ktorým si môžete rozšíriť základné balíky výbav. Navyše sa týmto spôsobom môžete dostať k prvkom výbavy ako napríklad športové sedačky či posunutie elektronického obmedzovača rýchlosti na 210 km/h. Pri zaškrtávaní týchto paketov však dávajte veľký pozor – napríklad Paket Style Comfort vás može výjsť až na 2275 eur (akciová cena je 1099 eur). Kompletný cenník výbav a príplatkových doplkov si môžete prezrieť tu.

Napriek tomu, že Škoda je len značka, ktorá sa musí podriaďovať politike nemeckého koncernu a ich autá nemôžu (alebo teda nemali by) prekonať vozidlá od Volkswagen-u alebo nedajbože Audi, je Scala veľmi silnou ranou pod pás pre ostatné autá postavené na rovnakej platforme. Vzhľadom na to, o koľko je Scala drahšia od Rapid-u a akú výbavu ponúka sa bude rozhodne jednať o veľký trhák. Veľmi radi vidíme maldoboleslavskú automobilku napredovať a vám, našim čitateľom, už čoskoro prinesieme plnohodnotný test Scaly.

Zdroje: Škoda |  startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Škoda Octavia na neoficiálnych vizualizáciách, zožne štvrtá generácia úspech?
Nasledujúci článokTest Dacia Logan Stepway 0,9 TCe: pracant, ktorý sa nezaprie