Konečne sme sa dočkali. Vrcholové prevedenie rady 8 prichádza dokonca až v dvoch variantoch. Základ M8 ponúkne 441 kW a M8 Competition až 460 kW. Dokáže však ísť v šľapajach svojho predchodcu?

Už hodnú chvíľu sme očakávali nástup najvýkonnejšej verzie BMW M8 a toto čakanie je oficiálne u konca. Legendárna osmička sa predstavuje hneď v dvoch karosárskych verziách a podľa očakávania bude novinka preberať technológiu zo supersedanu M5. Svetová premiéra je naplánovaná na rozmedzie 25. – 27. júna 2019 na akcii BMW Group #NextGen. Plánované uvedenie na trh je v septembri tohto roku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pod kapotou bude driemať prepracovaný osemvalec doplnený o dve turbodúchadlá s krížovými výfukovými rozvodmi pre okamžitú reakciu. Prepracované výfukové ústrojenstvo má systém chladenia aj mazania pre optimálne použitie na závodnom okruhu. Samozrejmosťou budú elektronicky ovládané klapky pre nadupanejší zvuk. Útroby sú zakončené štvoricou koncoviek s priemerom 100 milimetrov. Ak by Vám to bolo málo, vo verzii Competition je športový systém štandardom.

Spomínaná V8-čka má objem 4,4-litra s priamym vstrekovaním a to až do tlaku 350 baru. Základná M8 bude disponovať výkonom 441 kW / 600 koní a verzia M8 Competition bude mať výkon navýšený na 460 kW / 625 koní. Pri oboch variantoch bude krútiaci moment totožný a to 750 N.m.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Motor bude spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic a pohonom všetkých štyroch kolies xDrive, ktorý je dobre známy z BMW M5. Uprednostňovaný je pohon zadných kolies, no je možnosť aj aktívneho eM-kového diferenciálu. Budete tak mať na výber z možností – 4WD, 4 WD Sport a 2WD. Pohon dvoch kolies ocenia prevažne skúsenejší šoféri, keďže Vám automaticky vypne všetky stabilizačné systémy a budete môcť ísť dverami bokom vpred.

Novinkou však bude špecifické nastavenie integrovaného brzdového systému. Budete k výberu nastavenie komfortnejších a priamejších reakcií, keď zošliapnete brzdový pedál. Platiť to bude ako pre štandardné brzdy, tak aj pre karbón-keramické.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pre toto nastavenie bude slúžiť tlačítko Setup. To umožní priamy prístup k nastaveniu motora, tlmičov, riadenia, pohonu kolies, či brzdového systému. Pomocou tlačidla „M“ dokážete uložiť nastavenia pre daného šoféra auta. Nové „eM“ tlačidlo dokáže individualizovať konfiguráciu asistenčných systémov ako grafiku prístrojovej dosky, či head-up displej.

Na výber bude z nastavení Road a Sport. Model Competition ponúkne ešte nastavenie Track, ktorý bude slúžiť na jazdu na okruhu. Automaticky vypne všetky komfortné nastavenia, taktiež aj asistenčné systémy, audiosystém a kontrolný displej. Jedná sa tak o akúsi prevenciu aby sa človek na okruhu sústredil priamo na cestu, respektíve jazdu po okruhu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Podvozok stojí na dvojitých priečnych ramenách vpredu a päťprvkovej zadnej náprave. Rázvor bol rozšírený pre zníženie bočných náklonov karosérie a lepší grip. Oceľová výstuha v tvare písmena X a hliníková priečna vzpera zaisťujú pevnejšie spojenie zadnej nápravy s karosériou.

Čo sa týka exteriéru alebo interiéru, tak vpredu zaujme mohutná maska chladiča s dvojitou lamelou a zadnú časť ozdobuje decentný difúzor, či spojler. Interiér to hrá na spojenie komfortu so závodným štýlom.

Zdroj: BMW