Domov Elektromobilita Hybridný model Hyundai Kona príde ešte tento rok

Hybridný model Hyundai Kona príde ešte tento rok

Hyundai pokračuje v rozširovaní portfólia alternatívnych pohonov. Hybridného variantu sa ešte tento rok dočká subkompaktné SUV Kona. To už poznáme s benzínovým, naftovým ale aj plne elektrickým agregátom. Kone EV ide o ďalšiu odpoveď Hyundaiu na čoraz silnejúce volanie európskych zákazníkov po ekologickejších SUV modeloch.

Konu však čakajú aj iné vylepšenia ako hybridný pohon. Ziska aj pokročilú konektivitu Blue Link® a asistenčno-bezpečnostné systémy SmartSense™. Aplikácia Blue Link®  umožní zákazníkom odomknúť aj zamknúť vozidlo na diaľku prostredníctvom smartfónu. Na domácom trhu sa ho dočkáme v roku 2020. Na 10,25-palcovom dotykovom displeji si môžu vodiči prispôsobiť zobrazené ikony, medzi ktorými nechýba ani Apple CarPlay a Android Auto.

Ak sa ale zákazník rozhodne pre integrovanú navigáciu, vďaka službe Hyundai Live Services bude mať k dispozícií aktuálne informácie o počasí, dopravnej situácii, najbližších čerpacích staniciach s cenami paliva, dostupných parkovacích miestach a najbližších predajniach a servisoch značky. V ponuke bude aj head-up displej zobrazujúci vodičovi najdôležitejšie informácie o jazde priamo v jeho zornom poli prehľadne a pohodlne. Majitelia smartfónov zasa ocenia bezdrôtové indukčné nabíjanie telefónov (Qi štandard).

Na dynamickosti nestráca

Základ pre nový hybridný motor tvorí štvorvalcový benzínový motor Kappa 1.6-litrovým GDI s priamym vstrekovaním paliva s výkonom 77 kW (105 konských síl) a krútiacim momentom 147 Nm. Elektromotor s permanentným magnetom dodá výkon 32 kW (43,5 konských síl) a maximálny krútiaci moment 170 Nm. Lítium-iónová polymérová batéria s kapacitou 1,56 kWh poskytne vynikajúci výkon pri nabíjaní a vybíjaní, zoptimalizuje výstup z vysokonapäťovej batérie a umožní rýchlu regeneráciu. Spolu s celkovou silou hnacieho ústrojenstva 103,6 kW (141 konských síl) a krútiacim momentom až 265 Nm zaručí vodičom novej Kony Hybrid skutočne dynamický zážitok z jazdy. Prítomný je aj  športový mód.

Systém ECO-Driving Assist System (Eco-DAS) zasa pomáha zlepšovať efektivitu jazdy a tým šetrí pohonné hmoty. Analyzuje informácie o jazde z navigácie a upozorní vodiča na možnosť spomalenia jazdy, napr. pri blížiacom sa výjazde z diaľnice či križovatke. Táto funkcionalita, ktorá bude dostupná pri aktivovanom režime ECO, prináša zníženie spotreby bez zbytočného náhleho brzdenia. Asisent však predikuje aj blížiace sa zmeny na ceste, ktoré môžu mať vplyv na využitie batérií (napr. blížiace sa stúpanie do kopca) a manažuje zapojenie batérie a jej dobíjanie, čím opäť znižuje spotrebu bežného paliva v nádrži a maximalizuje efektívnosť využitia hybridného pohonu v praxi.

Zdroj: Hyundai

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW M8 a BMW M8 Competition oficiálne, pôjde o prezlečený supersedan BMW M5?
Nasledujúci článokKIA Xceed bude štýlový crossover, menší ale vzácnejší