Nové BMW radu 3 už síce kompletne poznáme, no doteraz sme nemali možnosť spoznať jeho predĺženú verziu a jej útroby v podobe kombíku. Dohromady dôjde šestica motorov.

Nemecká automobilka nás nechávala istú chvíľu v napätí a odhalenie motorovej časti a aj samotného BMW 3 Touring odďaľovala. Čakanie je u konca, aj keď prvotný vzor Touringu sme mohli naživo vidieť na ženevskom autosalóne. Oficiálne sa však svetu predstavuje až teraz. Ponúkne viac priestoru, no športový charakter ostane zachovaný.

Ako je tomu zvykom, tak predĺžená verzia vyplýva zo sedanu. Predok je tvorený masívnymi ľadvinkami na chladiči, doplnené sú o zdvojené LED svetlomety, ktoré sú štandardne full-LED. Z boku vozidla je Touring charakteristický svojim záhybom, je utvorený v protismere a končí pri bočných oknách.

Zadná časť vozidla je zakončená výrazným strešným spojlerom, LED zadné svetlá majú zatmavenú hornú časť a dvojitá výfuková koncovka je pri všetkých motorizáciach.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Oproti predchodcovi sa BMW 3 Touring natiahol o 76 milimetrov, na finálnych 4 709 mm, širší je o 16 milimetrov a vyšší o 8 milimetrov. Rázvor náprav sa natiahol o 41 milimetrov, na konečných 2 851 mm. Tým pádom je vozidlo viac agilnejšie a bude tak disponovať lepšími jazdnými vlastnosťami.

Interiérová časť je známa z verzie sedan, teda horizontálnu palubnú dosku, nový multifunkčný volant môžete očakávať aj v Touringu. Takisto sú nové aj komfortnejšie sedačky. BMW hovorí aj o zväčšenom priestore v oblasti ramien pre sediacich vpredu a taktiež viac priestoru na hlavu a kolená pre pasažierov v zadnom rade.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Priestor

Štandardom je takisto elektricky ovládateľné veku kufrového priestoru. Novinkou je o 20 milimetrov širšie zadné okno oproti minulej generácií. Samotný kufor má obsah 500 litrov, čo je o päť litrov viac, než predošlá generácia. Zadná lavica je v pomere 40:20:40 a po jej sklopení sa vieme dostať na hodnotu až 1 510 litrov.

Poďme sa však pozrieť na to najdôležitejšie. Ponuka motorov bude pozostávať z trojice dieselových agregátov a dvojice benzínových. Všetky budú spĺňať normu Euro 6d-TEMP. Prvá skupina bude figurovať pod označením 320i (135 kW)330i (190 kW). Obe motorizácie sú štvorvalce.

Tie budú však neskôr doplnené o špičkový šesťvalec M340i xDrive s výkonom 275 kW. Naftové agregáty budú niesť označenia 318d (110 kW), 320d (140 kW) a šesťvalec 330d xDrive s výkonom 195 kW.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Motorizácie budú môcť byť spojené so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. Pohon všetkých kolies je štandardom iba u najvýkonnejších verzii, prípadne voliteľný pri verzii 330i. V roku 2020 by mal na trh dôjsť aj plug-in hybrid, ktorý bude v trojkovej rade použitý vôbec po prvý raz.

PRVÁ JAZDA BMW 330i, predstavuje skutočný návrat ku koreňom?!

Zdroj: BMW