Domov Elektromobilita Renault Zoe: Mestský elektromobil prešiel veľkou modernizáciou

Renault Zoe: Mestský elektromobil prešiel veľkou modernizáciou

Elektromobily na nás stále pôsobia futuristicky. Niektoré sú už ale na trhu dlhšie, ako sa nám môže zdať. Napríklad taký Renault Zoe. V pôvodnej podobe ho poznáme už od roku 2012. Drobné zmeny sa síce medzičasom udiali, no výraznou modernizáciou prešiel až teraz.

Novinky siahajú od exteriéru až po technickú časť. Ide tak o naozaj rozsiahly facelift. Vynovené Zoe navonok rozoznáte z každej strany. Hladký oblý predok nadobudol výraznejšie krivky, ktoré dodávajú autíčku dospelejší a agresívnejší výzor. Po stranách nárazníku pribudli funkčné aerodynamické prieduchy a hmlovky. Nový je tiež dizajn svetlometov s obrysovým denným LED svietením. Vzadu ponechali návrhári už známe tvary, no pozmenili sa svetlá, ktoré majú aktuálnejšiu grafiku.

Malý Zoe výrazne dospel

To, čo európsky zelený bestseller potreboval, bol redizajn interiéru. Práve vo vnútri bolo totiž jeho vek cítiť najviac. V Renaulte si to uvedomovali, a preto prešla kabína mestského elektromobilu zásadnými zmenami. Kompletne sa zmenilo rozloženie interiérových prvkov, použité materiály aj infotainment. Centrálna 9,3-palcová obrazovka vystupuje z palubovky do priestoru, je väčšia a pracuje na novom systéme. Digitálne budíky taktiež narástli a majú futuristickejší vzhľad. A čo sa týka látok, tie by mali byť nie len kvalitnejšie, ale v ponuke sa objaví aj 100% recyklované vyhotovenie.

Lákadlom nebude iba atraktívnejší výzor. Zoe v najvýkonnejšej konfigurácií doteraz používalo batériu s kapacitou 40 kWh. Po novom tento údaj poskočil na 52kWh. Vďaka tomu má vrcholná verzia dojazd podľa normy WLTP až 390 kilometrov. Ďalším dôležitým vylepšením je podpora rýchlonabíjania prostredníctvom CCS konektoru výkonom 50 kW a rekuperačného módu B. Podľa slov automobilky sa po jeho aktivovaní stáva brzdový pedál takmer nepotrebný. Po uvoľnení pedálu akcelerátora brzdí výrazne spomaľuje, čím dodáva šťavu akumulátoru. Pomôcť by mal najmä pri jazde v hustej mestskej premávke.

Nový, výkonnejší variant

Spolu so silnejšou batériou bude v ponuke aj výkonnejší variant s označením R135. Elektromotor produkujúci rovných 100 kW (136 konských síl) a 245 Nm krútiaceho momentu má rozbehnúť hatchback na stovku za menej ako desať sekúnd. Zrýchlenie z 80 km/h na 120 km/h má pritom trvať 7,7 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 140 km/h. Technologické vylepšenia sú prítomné aj v podobe asistenčných systémov. Čítanie dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla, prepínanie diaľkových svetiel či automatické parkovanie patria medzi tie pokročilejšie.

PRVÝ DOTYK: Hyundai NEXO, vodíková budúcnosť?!

Zdroj: Renault | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 – koniec predsudkov
Nasledujúci článokPeugeot pokračuje novou generáciou crossoveru 2008