Audi konečne vyšlo na svetlo s očakávanou športovou verziou impozantného SUV Q8. Športovec vo vnútri zachováva väčšinu designu klasickej Q8, ktorá poskytuje maximálne pohodlie a veľkorysý priestor bez ohľadu na to, na ktorom sedadle sedíte.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Tento obohatila o športový volant a sedadlá v kombinácii kože a Alcantary s integrovanou opierkou hlavy. Ku komfortu vozidla prispievajú aj asistenčné systémy, ktorých ponúka tento model hojne. Patrí sem napríklad manévrovací asistent, ktorý má pri nízkych rýchlostiach, najmä pri parkovaní, predísť kolíziám úpravou práce bŕzd a plynu.

Vonkajší dizajn

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pri pohľade z vonku nám do doka padnú nápadité 21 palcové kolesá. Tie môžu byť za príplatok ešte zväčšené na 22 palcov a obohatené karbónovo-keramickými brzdami. Exteriér je ďalej zveľadený o prednú masku s matným strieborným lemovaním, ostrejšie kontúry a vzadu sa tento krát nachádzajú nie fake výfuky, ale štyri skutočné masívne koncovky.

Podvozok

Za príplatok si môžete tohto rozmerného športovca užiť s aktívnym riadeným, ktoré uľahčuje manévrovanie natáčaním zadných kolies a to v protismere predných do rýchlosti 60 km/h a pri vyššej rýchlosti v smere predných v menšom uhle.  Štandard ponúka športový diferenciál, aktívnu stabilizáciu a vzduchové adaptívne pruženie, ktoré auto nadvihne až o 90 mm.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Motor

Zmeny, ktoré nás zaujímajú najviac, nájdeme pod kapotou. Štvorlitrový vidlicový dieselový osemvalec je zväčšený o dve integrované turbá, ktoré mu dodávajú skvelú dynamiku. Fungujú sekvenčne – menšie pracuje do 22 000 otáčok samostatne, potom sa do práce zapojí aj väčšie.

Podporu poskytuje aj mild-hybridný systém ktorý funguje v nízkych otáčkach. V rýchlostiach medzi 55 – 160 km/h buď rekuperuje prebytočnú energiu, alebo ju využije na zotrvačnú jazdu a vypne motor na 40 sekúnd, čím zníži spotrebu o 0,5l/100km, čo samozrejme poteší.

Ak Vás zaujímajú ďalšie čísla, motor dosahuje výkon 320 kW – 435 koní, najvyšší krútiaci moment 900 Nm. Z nuly na 100 to vytiahne za rozprávkových 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť bola elektricky obmedzená na 250 km/h. U dealerov bude možné zakúpiť prvé kusy už koncom tohto leta.

Zdroj: Audi