Rolls Royce, momentálne patriaci pod mníchovské BMW bol automobilkou, ktorá už od svojich počiatkov poskytovala zákazníkom niečo extra. Inak tomu nie je ani pri novej limitovanej edície modelu Wraith, ktorá nesie pomenovanie Eagle VIII.

Automobily, ktoré vyjdu z výrobných liniek tejto spoločnosti sú vždy nevídané umelecké kúsky. Niektorým náročnejším zákazníkom to však stále môže byť málo. Pre nich vytvoril Rolls Royce oddelenie Bespoke Collective. Najnovší počin tohto oddelenia nesie názov Eagle VIII a reprezentuje jeden z najvýznamnejších momentov dvadsiateho storočia nie len pre samotnú automobilku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Udalosť, ktorú si Rolls Royce uctieva týmto automobilom nemá nič spoločné s masívnym krviprelievaním počas dvoch svetových vojen. Pred sto rokmi a pár dňami, konkrétne 19. júna 1919 uskutočnila dvojica John Alcock a Arthur Brown prvý nepretržitý let cez atlantický oceán v histórií ľudstva. Obaja letci boli súčasníci jedného zo zakladateľov automobilky, Sira Henryho Roycea. Na let z Newfoundlandu do írskeho mesta Clifden si vybrali upravený dvojplošník Vickers Vimy z prvej svetovej vojny.

Prvé komplikácie nastali ihneď po vzlete, keď vysielačka vypovedala službu a nechala posádku na pospas ich schopnostiam orientácie podľa hviezd. Na to, aby lietadlo úspešne absolvovalo takýto dlhý let, muselo mať v tej dobe neobyčajne spoľahlivé motory. Už sa k tomu dostávame – dvojplošník bol poháňaný dvomi 20,3 litrovými motormi Rolls Royce Eagle VIII s výkonom 350 koní. Vďaka nim bolo lietadlo schopné dosahovať maximálnu rýchlosť až 185 km/h. Tieto motory boli v tej dobe považované za nezničiteľné a na sté výročie vytvorila automobilka naozaj neobyčajnú limitovanú edíciu.

Dizajn

Exteriér vozidla má pripomínať napínavé nočné dobrodružstvo. Lakýrnici použili dva odtiene farby Selby Grey, ktoré sú oddelené jemnou líniou typickou pre model Wraith. Kým tmavý odtieň reprezentuje nočnú oblohu, bledší pripomína hmlu, ktorá pilotom ešte viac znepríjemňovala let. Tmavá maska pripomína kryty motorov lietadla a rovnako boli zatmavené aj majestátne disky kolies.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V interiéri nečakajte nič iné ako dokonalú harmóniu materiálov a tvarov. Výtvory, ktoré na kapote hrdo nesú emblém Spirit of Ectasy disponujú aj prepracovanými stropnicami. Strop tejto limitovanej edície pozostáva z 1183 svietiacich vlákien zobrazujúcich nočnú oblohu v rovnakom rozpoložení, v akom bola počas už spomínaného letu. Hviezdy dopĺňa aj informácia o polohe lietadla v polovici cesty. Čalúnenie je farbou veľmi podobné exteriéru, mosadzné prvky majú zase pripomínať takzvaný sextant, ktorý slúžil na navigáciu pri transatlantických letoch.

Zdroje: BMW / startstop.sk