Modernizovaný pick-up Nissan Navara sa nám predstavil iba nedávno. No už teraz sa máme na čo tešiť, nakoľko sa uvažuje o ostrejšej verzií z divízie Nismo.

Informácie ohľadom výkonnejšieho pick-upu vyšli z prostredia austrálskeho zastúpenia značky Nissan, konkrétnejšie od jeho šéfa, Stephena Lestera. Ten údajne japonské vedenie tlačí k tomu, aby spravili ostrejšiu verziu pick-upu Navara, ktorá je už v tretej generácií na trhu od roku 2014. Mala by tak byť priamym súperom pre Ford Ranger Raptor. Stephen Lester si takisto praje, aby sa pod kapotou nachádzal viac výkonnejší motor, aj s väčším počtom valcov, než sú aktuálne 4 v dieselovom prevedení.

„Bol by som veľmi rád, keby najvyššie vedenie Nissanu poskytlo tomuto slávnemu modelu veľký motor,“ povedal Lester pre médium Cars Guide. „Prečo si nechať ujsť takúto príležitosť ?“

Pick-up by mal niesť označenie Nissan Navara Nismo. Keby mal byť priamym konkurentom pre Ford Ranger Raptor, ktorý je naozaj extravagantným dielom, tak Japonci sa musia naozaj posnažiť. Aktuálna generácia Nissanu Navara je poháňaná 2,3-litrovým turbodieslom s výkonom 140 kW a valce? Žiaľ iba štyri. Ak by sa teda malo naplniť Lesterovo prianie, tak Nissan by musel nahodiť dva extra valce. A pre ostrý pick-up znie šesť valcov oveľa priaznivejšie, než štyri.

Za veľkou mlákou

Spokojnejší však môžu byť v USA. Tam sa špekuluje o tom, že Ranger Raptor sa ukáže s 2,7-litrovým šesťvalcom a výkonom 242 kW a maximálnym krútiacim momentom 542 Nm. Pokiaľ sa však sny naplnia a Navara Nismo sa stane realitou, tak za „veľkú mláku“ sa zrejme nedostane, nakoľko ju tam zastupuje model Frontier a budúci rok na jeseň má prísť nová generácia. Na bližšie špecifikácie si však budeme musieť počkať.

Čo sa týka modernizovanej Navary, tak obe motorizácie ostali nezmenené. Pod kapotou sa stále bude nachádzať 2.3 litrový dCi motor s výkonami 120 kW / 163 koní140 kW / 190 koní. Krútiaci moment však narástol o 22 Nm na konečných 425 Nm. Obe motorizácie spĺňajú najprísnejšie európske emisné normy Euro 6d-temp.

Novinkou bude nová šesťstupňová prevodovka, ktorá bude mať dlhšie prevodové stupne a kratšie dráhy. K možnosti voľby bude taktiež aj 7-stupňový automat. Exteriér modernizovanej Navary sa zmenil iba máličko. K dispozícií budú nové 17“ a 18“ kolesá. Interiér sa takisto moc nezmenil, výnimkou bude nový 8-palcový infotainment. Ten bude štandardom od výbavy N-Connecta a okrem možnosti AppleCarPlay / AndroidAuto bude ponúkať aj množstvo iných zaujímavých funkcií. Majitelia si pomocou svojho telefónu budú môcť overiť stav palivovej nádrže, zamknúť auto, či nastaviť navigáciu.

Test Ford Ranger Wildtrack 3,2 pod kapotou no stále úsporný medveď!

Zdroj: Nissan

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJcarsguide.com
Predchádzajúci článokUrus zarobil Lamborghini na riadne problémy
Nasledujúci článokTest Abarth 595 Competizione, bojovník s dušou dravca