Kórejci to so športovými autami jednoducho vedia. Takmer z ničoho vybudovali najpredávanejší hothatch i30 N rovno v dvoch karosárskych verizách, no teraz ich čaká ďaľšia výzva! Hyundai sa začína zameriavať na elektrifikáciu športových vozidiel.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Po úspešnom debute s výstupe na vrchol “N-iek” sa Hyundai začína sústreďovať na perspektívnejšie druhy pohonu. Oddelenie Hyundai Motorsport pracuje na svojom prvom elektrickom pretekárskom aute v histórií. Práve ten otvára novú éru automobilového športu tejto kórejskej značky.

Kým vy čítate tento článok, inžinieri v centrále Hyundai Motorsport v nemeckom meste Alzzenau tvrdo pracujú na vývoji pretekárskeho elektromobilu. Už len z pointy projektu je jasné, že na vývoji sa bude podielať aj bývalý inžinier BMW M Albert Biermann. Práve tento pán sa zaslúžil o “N-ko” a Kiu Stinger GT. Po lopate povedané – máme sa na čo tešiť.

Hyundai Motorspor nie je len nejakým “šuflikantským” oddelením, ktoré čipuje sériové vozidlá a dáva im agresívne bodykity. Na pretekárskej scéne figuruje už od roku 2012 a svojími úspechmi v rely a pretekoch cestných automobilov WRC sa nikomu chváliť nepotrebuje. Momentálne je vo vedení medzi výrobcami na majstrovstvách sveta WRC. Za vozidlami akými sú napríklad i20 R5, i30 N TCR či Veloster s rovnakým označením, stojí práve toto oddelenie. Najnovší model odzrkadľuje najnovšie trendy v automobilovom priemysle, nakoľko aj tie najbrutálnejšie pretekaŕske autá majú aspoň nejaký základ práve v cestných automobiloch. Budúcnosť síce môže byť v elektromobilite, no som si viac ako istý, že “tam vonku” sa nachádza ohromné kvantum priaznivcov motoršportu, ktorý sú názoru, že správny športiak má mať športový zvuk.

Test Ford Focus Active, atraktívny partner nielen do mesta?!

Kedy príde?

Zvedavci môžu sledovať prvé videá s týmto (zatiaľ zahaleným) vozidlom na sociálnych sieťach Hyundai Motorsport. Podľa prvého videa môžeme predpokladať, že vozidlo bude disponovať veľkým krídlom. Rovnako môžeme podľa interiéru usúdiť, že sa bude jednať výhradne o auto určené na motoršport. Verím ale, že časom sa po vozidle vytvorí dostatočný dopyt, aby ho mohla automobilka začať masovo vyrábať. Z našej redakcie vám prinesieme najnovšie informácie a fotografie tohto vozidla priamo zo septembrového autosalónu vo Frankfurte.