Štýlové malé SUV získa špičkový interiér a plug-in hybridnú technológiu. S novou verziou druhej generácie Captur chce automobilka zvýšiť predaje.

Nový Captur bude nielen väčší, ale dostane aj agresívnejší vzhľad vďaka širokej prednej mriežke a plastovému plášťu okolo spodných hrán. Prvý krát sa na aute objavia aj LED svetlomety a zákazníci si budú môcť vybrať z 90 farebných kombinácií pre karosériu vozidla, strechu či čalúnenie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 

Najväčšie zmeny sa ale udiali vo vnútri. Nájdeme tú novú obrazovku infotainmnetu, ktorá bola prevzatá z Clia. Displej je orientovaný smerom k vodičovi v snahe uľahčiť ovládanie ikon a funkcií počas jazdy. Pod ňou bude umiestnený odkladací priestor pre mobil či karty, ale aj bezdrôtovú nabíjaciu podložku.

Digitálny prístrojový panel o veľkosti 10 palcov nahradil tradičné ciferníky a poskytuje dôležité informácie priamo „do očí“. Sedadlá boli takisto prepracované a majú teraz dlhšiu základňu a podpornejší tvar, takže už sa nebudete zošmykovať ako v starom modeli.

Extra dĺžka na karosérii dodala vnútornému priestoru o niekoľko litrov navyše pre batožinu. Pri nesklopených sedadlách ide o 536 litrov, no po ich zložení tento priestor narastie tak, že všetci jeho konkurenti môžu blednúť závisťou.

Motorizácia

Vozidlo bude dostupné aj ako plug-in hybrid. Vzhľadom na to, že príde v priebehu budúceho roka aj čisto elektrická verzia, dokáže Captur E-Tech prejsť 45 kilometrov pri rýchlosti až 120 km/hod. Napájanie pritom vychádza z benzínového motora s objemom 1,6 litra a dvoch elektrických motorov, ktoré spolu produkujú okolo 150 konských síl.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 

Renault tvrdí, že vďaka silnému regeneratívnemu brzdeniu, ktoré pri spomalení vysiela stratenú energiu späť, by malo byť možné tento Captur ovládať iba jedným pedálom. Podobne systémy už majú aj konkurenčné automobilky.

V tejto chvíli sú ale pre kupujúcich na výber tri benzínové a dva naftové agregáty. Ponuka začína s benzínovým 1,0 litrom, ktorý ale zrejme pokorí 1,3-liter s výkonom 128 alebo 153 koní. Pokiaľ hľadáte pohonnú jednotku na dlhšie trasy, je tu dieselový 1,5-liter s výkonom 94 alebo 113 konských síl.

Captur bude k dispozícii s najnovšími asistenčnými systémami pre vodiča vrátane adaptívneho tempomatu, samo-parkovacieho systému, automatického núdzového brzdenia s detekciou chodcov a cyklistov a aj systém, ktorý umožňuje vozidlu ovládať vlastné riadenie, zrýchlenie a brzdenie na diaľnici.

Test Ford Focus Active, atraktívny partner nielen do mesta?!

Zdroj: Renault