Nemožné sa stalo možným. Nemci z čoraz viac populárnejšieho SUV T-Roc zrezali strechu a výsledok ich práce sa oficiálne predstaví na autosalóne vo Frankfurte.

Každý z nás si isto spomína na kauzu Dieselgate, ktorou si prešla nemecká automobilka Volkswagen. Malo to za následok vyradenie niekoľkých a dokonca aj kultových modelov ako napríklad kabriolety Eos a Golf, či dlhoročná stálica a štýlovka VW Group – Beetle. Napriek všetkým nezdarom, ktoré sa VW Group prihodili, tak nechcú ostať bez kabrioletov. Pred pár dňami automobilka predstavila avizovaný T-Roc Cabriolet.

Pokiaľ nezoberieme do úvahy Range Rover Evoque Cabriolet, ktorý sa vyrábal iba necelé dva roky, tak ide o prvý kompaktný cross-over s otvorenou strechou, ktorá je plátená a otvárateľná. Podľa automobilky by mal byť T-Roc Cabrio vnímaný ako štandardný kabriolet s veľkosťou Golfu.

Naproti štandardnému T-Rocu kabrio verzia neprišla iba o strechu, ale aj o zadné dvere. Automobil disponuje bezrámovými oknami a decentným zadným spojlerom. Pod ním sa nachádza kufrová časť, ktorá v klasickej verzii má obsah 445 litrov. Verzia s otvorenou strechou disponuje iba 284 litrami.

Zaujímavosť, ktorá dokáže prekvapiť je tá, že mechanizmus ovládania strechy pochádza z posledného Golfu Cabrio. Ten bol na trhu od roku 2011 do roku 2016. Strecha dokáže odkryť nebo nad Vami za deväť sekúnd.

T-Roc Cabrio nadväzuje na tradíciu aj vo výrobnej hale, nakoľko sa bude vyrábať na linke v továrni Karmann v Osnabrücku. Táto fabrika je známa hlavne vďaka 70-ročnej histórií a je rodiskom praslávnych kabrioletov značky Volkswagen, ako štyri generácie Golfu Cabrio alebo Karmann-Ghia.

O bezpečnosť posádky sa takisto nebudete musieť báť. Kvôli odrezanej streche sa zosilnil rám T-Rocu. To určite bude mať za následok vyššiu hmotnosť. Rázvor kolies sa zväčšil o 40 mm, na celkových 4 268 mm. VW T-Roc Cabriolet bude k dispozícií aj vo verzii R-line, no stále iba s pohonom predných kolies.

Čo sa týka motorizácii, tak na výber bude z dvoch TSI motorov a to 1,0-litrový trojvalec s výkonom 115 koní a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm alebo budete môcť siahnuť po výkonnejšom 1,5-litrovom TSI Evo motore s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky budete mať na výber aj sedemstupňovú automatickú DSG prevodovku.

Zdroj: VW

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJvolkswagen.com
Predchádzajúci článokŠpičkový Cayenne je z časti zelený: Turbo S E-Hybrid má až 680 koní!
Nasledujúci článokTest Mitsubishi Outlander PHEV, tak komplikovane dokonalý Plug-in Hybrid