Leto je obdobie, kedy sa ľudia viac zaoberajú dovolenkami ako prácou. Nie som si istý, či to isté platí aj pre automobilový priemysel. V poslednom čase sa akoby vrece roztrhlo s novinkami. Nedávno sme vám priniesli niekoľko z nich. Tento raz je však na rade aj japonská automobilka Honda, ktorá pred pár dňami v americkom Detroite predstavila svoju novú, v poradí už desiatu, generáciu obľúbeného modelu Hondu Accord.

Honda Accord je pre automobilku významný model s bohatou históriou, veď prvý model z výrobnej linky vzišiel už v roku 1976. Počítate správne, odvtedy ubehlo už 41 rokov. Za ten čas sa stihlo vystriedať mnoho karosárskych variantov. V roku 1993 Honda predstavila piatu generáciu tohto modelu, ktorú by sme mohli nazvať aj prívlastkom prelomová, pretože sa prvýkrát dostala aj na európsky trh. Okrem toho, už nie len ako klasický sedan, ale aj kupé či kombi, inak označované ako AeroDeck. Kým na americkom trhu sa z Hondy Accord stal „bestseller“ vo svojej triede, na starom kontinente sa jej darilo trochu menej. Dôkazom je aj jej deviata generácia, ktorá bola na trh uvedená v roku 2012. Tá však zaostávala hlboko za očakávaniami, a tak sa v roku 2015 jej výroba zastavila.

Aj preto sa súčasní zamestnanci automobilky rozhodli postaviť vozidlo, ktorým by sa hlavne európskym zákazníkom dostali znova „pod kožu”.

Dizajn

Honda vsadila na štýlový, športový a prémiový „look“. Accord dostala pevnejšie, ale zároveň ľahšie materiály. Napríklad hnacia a nosná časť vozidla je postavená z hliníka. Nový model má byť oproti súčasnému modelu až o 32 % pevnejšío 80 kg ľahší. Okrem toho má byť nová Honda Accord nižšia a širšia. Dĺžka auta by mala byť približne rovnaká. Za zmienku ale stojí predĺženie rázvoru kolies o výrazných 5 cm, čím sa nová Accord dostala na prvé miesto vo svojej triede, čo sa týka priestoru na zadných sedadlách.

Predná strana vozidla sa nesie v znamení súčasného imidžu Hondy. Predné svetlomety nás v tom len utvrdzujú, pretože nám pripomínajú súčasnú generáciu Hondy Civic. V strede sa nachádza maska chladiča, ktorá má nový tvar. Zadná časť vozidla vyzerá veľmi elegantne a zároveň športovo. Športový vzhľad evokujú hlavne duálne koncovky vúfukov, ktoré môžu byť z chrómu. Z bočnej strany vyzerá Accord veľmi dobre, až by ste povedali, že sa jedná o fastback. Na naše prekvapenie sa ale o žiadny fastback nejedná. Najprv sme si mysleli, že sa dvere batožinového priestoru budú otvárať aj so zadným oknom, toho sme sa ale nedočkali. Myslíme si, že pri tejto karosérii by táto možnosť bola praktickejšia.

Interiér a technológie

V interiéri sa udialo mnoho zmien. Dokonca by sme ani nepovedali, že sa jedná o Hondu Accord. Na vodičovej strane dominuje nový, 3-ramenný športový volant, ktorý síce vyzerá dobre, ale je na ňom zbytočne veľa tlačidiel. Pred vodičom sa nachádza úplne nový prístrojový panel, ktorý zobrazuje všetky dôležité informácie o vozidle či multimediálnom systéme. Novinkou je aj head-up displej, ktorý zobrazuje tie najdôležitejšie informácie.

V strede palubnej dosky sa nachádza nový multimediálny systém s dotykovou obrazovkou. Jeho výhodou by mala byť ostrejšia grafika a taktiež intuitívnejšie ovládanie. Na komunikáciu so smartfónom bude k dispozícii ako Apple CarPlay, tak aj Android Auto. Novinkou je taktiež aj 4G LTE pripojenie na internet. Ak potrebujete nabiť svoj telefón, kábel už nebudete potrebovať, pretože sa tu nachádza možnosť indukčného nabíjania. Za zmienku taktiež stojí možnosť spojenia s centrálou, tzv. Honda Link. Úplnou novinkou je možnosť aktualizácie softvéru pomocou pripojenia na Wi-fi.

Zaujímavosťou je aj široká ponuka asistenčných ststémov a ešte zaujímavšie je, že všetky budú k dispozícii už v základnej výbave! Honda tak chce prispieť k vyššej bezpečnosti cestujúcich. K dispozícii budú systémy ako signalizácia nechceného vybočenia z pruhu, adaptívny tempomat, rozoznávanie dopravných značiek a v neposlednom rade aj autonómne núdzové zastavenie vozidla v prípade ohrozenia.

Motorizácie

Tak ako ostatné automobilky na európskom trhu, aj Honda sa nechala uniesť trendom “downsizingu”. V ponuke tak budú iba 4-valcové agregáty. Zatiaľ sú na výber dva benzínové motory s priamym vstrekovaním paliva. Obidva motory bude poháňať predná náprava.

Slabší z nich  s obsahom 1,5 litra bude dosahovať výkon 192 koní / 260 N.m. Ten bude k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou CVT prevodovkou.

Druhý, silnejší variant, bude mať obsah 2,0 litra s výkonom 252 koní / 370 N.m. Je to zatiaľ najvyšší krútiaci moment, aký bol kedy osadený do Hondy Accord. Dvojliter bude spriahnutý s novou, až 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Čo sa týka jazdných vlastností, výrobcovia tvrdia, že nová Accord je zábavnejšia ako kedykoľvek predtým.

Neskôr bude k dispozícii aj hybridný pohon typu Atkinson. Pri ňom je zaujímavé hlavne to, že batérie má umiestnené pod podlahou a zadnými sedadlami, takže veľkosť batožinového priestoru zostane nezmenená!

Ak vás zaujíma cena a údaje o predpokladanej spotrebe novej Hondy Accord, tie zatiaľ neboli stanovené.

Záver

Honda do modelu Accord vkladá veľké nádeje. Týmto modelom si chcú udržať titul najpredávanejšieho vozidla vo svojej triede na americkom trhu a zároveň pozdvihnúť predaj aj na európskej scéne. Accord vyzerá na prvý pohľad atraktívne, aj keď netradične. Uvidíme, ako sa k tomu postavia zákazníci a sami sme zvedaví na predajnosť nielen v USA, ale hlavne v Európe.

Predaj: jeseň 2017 (USA)
Výroba: Ohio, USA
Konkurencia: Škoda Superb, Mazda 6, Ford Mondeo, RenaultTalisman…