Ubehli takmer dva roky odkedy firma Koenigsegg prepísala históriu v rýchlosti sériových automobilov. Zosadila vtedy z trónu legendárny Veyron, a svet bol v napätí, či sa Francúzi pokúsia rekord opäť prekonať. A tak sa aj stalo. Bugatti Chiron je najrýchlejším sériovým autom na planéte.

V roku 2005 sa najexkluzívnejšia značka koncernu Volkswagen navždy zapísala do histórie všetkého, čo jazdí na štyroch kolesách. Prelomový Veyron EB 16.4 prekonal magickú hranicu 400 km/h po prvý krát. Presný údaj na tachometri ukazoval 408.47 km/h. Pod túto významnú udalosť sa podpísalo 1001 koní, vyžmýkaných zo štyrikrát prepĺňaného šesťnásťvalca. A samozrejme, dlhoročný vývoj pod záštitou špičkových inžinierov. O päť rokov neskôr, v roku 2010, písal rovnaký model titulky znova. Vylepšený variant Super Sport prišiel na trh s ešte väčšou silou. K rovnej tisícke konských síl sa pridali ďalšie dve stovky, a spolu s nimi aj nový svetový rekord. Aké číslo to bolo tentokrát? 431.072 km/h.

Na svete je však ešte jedna automobilka, ktorá sa v tomto smere rada chváli svojimi brutálne silnými superšportami. Švédsky Koenigsegg sa v rebríčku najrýchlejších objavil už dvakrát. V roku 2004 a v roku 2017. A práve rekord z pred dvoch rokov rozpútal na scéne množstvo diskusií. Bugatti už totiž v tom čase malo v ponuke vlajkovú loď Chiron. O rýchlostný rekord sa ale nepokúšalo, zatiaľ čo Koenigsegg s modelom Agera RS vyložil na stôl kartu s číslom 447.19 km/h. V Molsheime tak museli začať seriózne premýšľať nad tým, či sa na vrchol chcú vrátiť.

Vylepšená karoséria a viac výkonu

Len pred pár dňami uverejnil magazín Top Gear video, na ktorom upaľuje odľahčený Chiron Sport po testovacej trati pozoruhodných 420 km/h. Nikto však netušil, že tieto zábery sú len akýmsi trailerom pre ozajstné divadlo. Dnes sa totiž dozvedáme, že Bugatti je opäť kráľom rýchlosti. Nové nárazníky, predĺžená zadná časť a výkon 1176 kW (1600 konských síl). Celo-karbónove Bugatti Chiron, v prevedení, v akom ho zatiaľ nepoznáme, prekonalo predošlý rekord o 43 km/h. Na koncernovom okruhu Ehra-Lessien dosiahlo rýchlosť 490,47 km/h. Päťstovka na tachometri teda nie je len na okrasu. Upravený model môže byť tiež predzvesťou pre ostrejší sériový variant Super Sport.

Bugatti nedokázalo ustrážiť svoj limitovaný model za milióny

Zdroj: Bugatti | startstop.sk