Na domácej pôde sa chce Volkswagen ukázať v tom najlepšom svetle. Preto si pripravil premiéru jedného z najdôležitejších modelov za posledné roky. Dalo by sa povedať, že istým spôsobom je frankfurtský autosalón pre VW kľúčovým, nakoľko znamená začiatok novej éry automobilky, ktorá sa prenesie ako do loga, tak aj do ponuky modelov. 

Prvá vec, ktorá je síce malá, no o to podstatnejšia je zmena loga, ktoré je pre wolfsburghskú automobilku Volkswagen charakteristickým. Tejto téme sme sa bližšie venovali v samostatnom článku, ktorý si môžete prečítať na našom webe.

Zdroj: VW
ID.3

Viditeľnejšou zmenou je predstavenie úplne prvého čisto elektrického auta od VW. Ide tak o úplne prvý model s Wolfsburgu, ktorý je kompletne postavený na novej modulárnej platforme MEB. Finálne rozmery ID.3 sa zastavili na príjemných 4261 mm na dĺžku, 1809 mm na šírku a do výšky novinka narástla na 1552 mm. Tým sa nový malý elektromobily dostáva do podobných vôd v akých loví svojich zákazníkov aj Golf. Použitie novej platformy dalo ID.3 možnosť využitia batožinového priestoru až na 385 litrov. Predstavenie malého elektromobilu bolo pre Volkswagen natoľko dôležitým, že pozornosť sa ostatným autám takmer nevenovala a boli spomenuté len okrajovo.

1719 kg a užitočné zaťaženie pohybujúce sa od 416 do 541 kg bude poháňať elektromotor v voliteľným výkonom 110 respektíve 150 kW. Krútiaci moment oboch výkonových verzií je 310 Nm. Kapacita batérií, ktoré sú ukryté v podlahe bude v troch verziách. Najmenšia a najlacnejšia ponúkne 45 kWh, nad ňou bude zasadená kapacita 58 kWh a vrcholom bude 77 kWh. Je jedno akú verziu si zvolíte, no rýchlosť elektromobilu bude stále rovnaká. Elektrický obmedzovač ju nepustí nad 160 km/h. Aj vďaka tomu by sa mal dojazd pohybovať na úrovni od 330 km pri najslabšej verzii až do 550 kilometrov pri vrchole ponuky.

Dôležitou otázkou z pohľadu elektromobilov je doba nabíjania. V prípade použitia 100 kW nabíjačky automobilky udáva, že za polhodinu stihnete nabiť batérie na dojazd až 290 kilometrov. Samozrejme sa jedná o hodnotu, ktorá je výsledkom WLTP cyklu. Volkswagen svojim technológiám vkladá vysokú dôveru. Aj to je dôvod prečo bude na batérieponúkať záruku až 8 rokov alebo 160-tisíc kilometrov.

Zdroj: Startstop

Prví majitelia dostanú nový Volkswagen ID.3 v prvej polovici roku 2020. Automobilky šla pri tomto modeli s cenou skutočne nízko a preto sa jej prvý rýdzi elektromobil bude predávať za štartovaciu sumu 30 tisíc eur.

 

Zdroj: VW

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAktuálne z Frankfurtu 2019: Trojitá ofenzíva Fordu
Nasledujúci článokAktuálne z Frankfurtu 2019: Hyundai EV Concept 45 ukazuje, ako v automobilke vnímajú budúcnosť
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.