Domov News Alpina B3 Sedan: Posledný krok pred ostrou M3

Alpina B3 Sedan: Posledný krok pred ostrou M3

Zdroj: Alpina

Ikonickejší úpravca automobilov ako Alpina azda ani neexistuje. Nemecká firma, ktorá sa už desiatky rokov venuje značke BMW, si vybudovala na trhu meno veľké takmer ako samostatná automobilka. Ich najnovším počinom je Alpina B3 Sedan.

Vozidlá, ktoré prejdú kompletnou procedúrou tejto spoločnosti dostanú dokonca aj odlišné VIN číslo. Tunerská firma totiž zasahuje takmer do všetkých komponentov vozidla, čo platí aj pri rade 3. V praxi je táto novinka akási predzvesť ostrého modelu M3. Zámerom vylepšení však nie je extrémna rýchlosť a presnosť, ale skôr elegantné prevedenie športovosti. Poznať to je hneď na prvý pohľad.

Pozmenené nárazníky na seba nepútajú pozornosť, to čo prezradí Alpinu B3 sú najmä logá a štvorica koncoviek výfukov. Jedinečné sú aj disky. Na výber je z dvoch možností, ktoré sú povedomé snáď každému, kto už o tejto firme počul. Letné 20-palcové kované elektróny, a na zimu menšie 19-palcové. Obe v tradičnom retro prevedení. Za nimi sa ukrývajú vylepšené brzdové strmene lakované na modro. V interiéri nájdeme sedadlá s novým čalúnením. Rovnakým procesom prešiel volant, z ktorého sa vytratili pádla a nahradili ich malé tlačidlá. Aj tie sú súčasťou tradície firmy Alpina. Logá BMW už budete na aute hľadať márne.

Motor z divízie M

Tunerská spoločnosť si okrem estetických zmien dáva precízne záležať aj na vylepšeniach motoru. V tomto prípade dokonca vykonali vyslovene výmenu kusu za kus. Pod kapotou sa totiž nenachádza žiaden zo súčasných agregátov v ponuke pre rad 3 generácie G20. Inžinieri tam uložili jednotku S58 priamo zo špičkových modelov X3 M a X4 M. Pôvodná sila radového šesťvalca bola jemne skrotená na 340 kW (462 konských síl) a 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá Alpine B3 3,8 sekundy, a v akcelerovať prestane až pri rýchlosti 303 km/h.

Takýmto hodnotám museli byť samozrejme prispôsobené aj ostatné technické prvky. Osemstupňová prevodovka ZF bola preprogramovaná na ešte ostrejšiu jazdu, rovnako ako aj pohon všetkých kolies xDrive. Pribudli pružiny Eibach, adaptívne tlmiče a nechýba ani elektronický samosvorný diferenciál. Ak je toto iba medzistupeň medzi M340i a M3, tak skutočné emko bude poriadna šialenosť, a my sa už na ňu nevieme dočkať.

BMW M3 Touring zatiaľ nečakajte. Dočasné riešenie je Alpina B3 Touring

Zdroj: CarScoops | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Renault Megane RS Trophy. Je ešte stále použiteľný na každý deň?
Nasledujúci článokExkluzívny rozhovor: Parkovanie v Bratislave – budú mimobratislavčania občanmi druhej kategórie?