Alpina je dobre známa svojimi úpravami vozidiel značky BMW. Na frankfurtskom autosalóne taktiež nechýbala a nemecký úpravca doniesol svoj najnovší ostrý kombík. Pred príchodom najvýkonnejšej rady 3 v podobe M3, tak bude Alpina B3 najsilnejší kombík.

Odnož Motorsport od BMW už radu 5 v karosárskej verzii kombi párkrát upravil, no „trojka“ sa svojej výkonnejšej verzie v tomto segmente ešte nedočkala. Podľa posledných správ sa tak neudeje ani teraz, keď je na svete nová generácia.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Teraz prichádza priestor pre renomovaných úpravcov, akým je aj Alpina. Tá figuruje v povedomí ako tuningová spoločnosť a je úzko spätá s mníchovskou automobilkou BMW. Ich najnovší počin nesie označenie Alpina B3 Touring. Zmeny vozidla sú už na tradičnejšiu nôtu. Štandardné nárazníky, na ktorých je logo úpravcu, odlišné, no za to decentnejšie lakovanie karosérie, či 20“ viaclúčové disky.

Taktiež aj v interiéri nájdeme niektoré zmeny a variácie s modrou či zelenou farbou, na ktoré sme pri Alpine zvyknutí. Pod kapotou sa nachádza 3,0-litrový šesťvalec, ktorý bude aj v najvýkonnejšej (zatiaľ) rade 3 s označením M340i xDrive. Nejedná sa o motor z divízie M, ktorý disponuje rovnakým objemom, ale v novej generácií bude podstatne odlišný.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ten v Alpine bude vyladený na 340 kW / 462 koní a maximálny krútiaci moment bude 700 Nm v rozmedzí 3000 až 4250 ot./min. „Trojliter“ bude spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a štandardne bude auto doplnené o pohon všetkých štyroch kolies. Kombík z pokoja na 100 km/h hranicu prejde v priebehu rovných štyroch sekúnd a maximálna rýchlosť sa ustáli na 299 km/h. Pokiaľ by niekoho zaujímala spotreba tohto rodinného auta, tak podľa najprísnejšej smernice WLTP by sa mala pohybovať okolo 9,8 l / 100 km v kombinovanom prostredí (mesto – diaľnica – okresky).

Výkonu samozrejme musí odpovedať aj nastavenie podvozka, či samotné riadenie. To má by zamerané na agresívnejší a športovejší štýl jazdy a má byť čo najviac agilné. Brzdové „náčinie“ bude využívať kotúče s priemerom 395 mm vpredu a 345 mm vzadu. Štandardom budú adaptívne tlmiče a elektricky riadený diferenciál.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!