Na konci októbra oznámila americká automobilka Ford za 3. kvartál prepad zisku o viac než 57 %. Medzi hlavné dôvody patrí zvýšenie nákladov na globálnu reštrukturalizáciu a slabší predaj na kľúčovom čínskom trhu.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt ford

Americká spoločnosť vyrábajúca automobily Ford bola založená v roku 1903 Henrym Fordom. Automobilka vyrábajúca z legendárneho, no momentálne chátrajúceho Detroitu, mala vo svojich rokoch jednu z prvých montážnych liniek s použitím univerzálnych súčiastok. Aj vďaka tomu sa spustila lacná, reprodukovateľná a spoľahlivá výroba.

A vtedy sa rozmach pracovnej sily rozrástol. Bolo možné najímať viac nižšie kvalifikovaných a skúsených ľudí, ktorí sa mohli naučiť jednoduché úlohy. Aktuálne však Ford stráca na ziskoch. Čistý zisk druhej najväčšej automobilky v USA dosiahol za 3. kvartál 425 miliónov USD (382,09 milióna eur). V rovnakom období minulého roka predstavoval 991 miliónov USD.

Prevádzkový zisk nie je na tom o nič lepšie aj napriek tomu, že tento ukazovateľ zaznamenal rast. Znížil sa ale na ostatných trhoch, ktoré sú pre chod automobilky podstatné. Napríklad čínsky trh, ktorý je svetovo najväčší, nemal taký záujem o americké vozidlá.

Analytici dávali automobilke v skutočnosti ešte menšie nádeje. Upravený zisk na akciu dosiahol 34 centov, zatiaľ čo analytici počítali so ziskom na úrovni 26 centov. Ďalej sa očakávalo, že tržby klesnú pod 34 miliárd USD, no Ford prekonal očakávania a výsledné tržby dosiahli 37 miliárd USD. Môže za to aj reštrukturalizácia?

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt ford

Takéto ozdravenie firmy je väčšinou dobrý nápad. Predom nastavené podmienky však treba stopercentne dodržať, aby sa vylúčili ďalšie zlyhania manažmentu. Tento fakt ale zrejme spoločnosť nedodržala, alebo jej do toho aj tak vliezli nejaké neočakávané výdavky.

Ratingová agentúra Moody’s minulý mesiac znížila rating Fordu do špekulatívneho pásma. Ako dôvod uviedla nepriaznivé finančné vyhliadky, s ktorými počíta v dôsledku reštrukturalizácie spoločnosti. Problémy sa s firmou vlečú ale celý rok.

V druhom štvrťroku sa čistý zisk Fordu prepadol o 86 percent. Napriek tomu, že v priebehu roka zatvorili závody v Európe a Južnej Amerike, globálne zrušili 7000 pracovných miest v administratíve, reštrukturalizácia pokračuje naďalej. Uvidíme, ako sa bude Fordu dariť v najbližších rokoch.

Test Ford Turneo Custom, prešli sme 3000 kilometrov! Oplatí sa?

Zdroj: TASR

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko upravujú používanie elektrických kolobežiek pravidlá na Slovensku VS vo Francúzsku?
Nasledujúci článokMaťo Homola na FIA Motorsport Games 2019 Rome získal bronzovú medailu!