Domov News Hyundai a KIA chystajú nové motory V6, kde a kedy ich uvidíme?!

Hyundai a KIA chystajú nové motory V6, kde a kedy ich uvidíme?!

Spoločnosť Hyundai-KIA na medzinárodnej konferencii HKIPC Powertrain Conference v Soule potvrdili príchod ďalšej generácie šesťvalcových agregátov. Novinky sa týkajú jednotiek G3,5 T-GDI a D3,0 I6. Spolu s nimi príde na trh aj nová 8-stupňová dvojspojková prevodovku.

Na tomto podujatí sa každoročne predstavia novinky na poli pohonných ústrojenstiev, motorov, prevodoviek, výfukov, odhlučnenia a ekologicky prijateľných technických riešení. V roku 2019 sa stretnutia zúčastnilo vyše 1300 ľudí z líderských technologických spoločností ako Bosch, Continental, Delphi Technologies, Denso, Magna, Male, Schaeffler, Valeo a iné.  Sekunduje im nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka 8DCT s mokrými spojkami pre objemové spektrum spaľovacích motorov v rozmedzí 2,0 – 2,5 l. Tá by sa teoreticky mohla objaviť v modernizovanom i30 N.

Prvými, ktorí budú používať čerstvo uvedené šesťvalcové motory generácie Smartstream, spaľovací G3.5 T-GDi a prepĺňaný vznetový D3.0, budú luxusní zástupcovia značky Genesis. Konkrétne to budú GV80 a G80. Hyundai tvrdí, že nové veľké motory radu Smartstream prinášajú úsporu paliva, nižšie emisie a redukciu vnútorného trenia kvôli neustále sa sprísňujúcim emisným reguláciám vo svete.

Benzínový motor s dvojicou turbodúchadiel T-GDi má maximálny výkon 279 kW (380 konských síl) a krútiaci moment 530 Nm. Používa vyspelý spaľovací proces, vstrekovanie paliva a chladenie. Kombinuje priame a nepriame vstrekovanie paliva a využíva tak výhody oboch riešení. Podľa slov výrobcu by sa mal radiť medzi úplnú technologickú špičku. Slabší z dvojice noviniek, teda naftový motor R6 Smartstream D3.0 ponúkne maximálny výkon 204 kW (278 konských síl) a krútiaci moment 590 Nm. Taktiež adoptoval vodný medzichladič stlačeného vzduchu a turbo má po novom guličkové ložiská. Zatiaľ čo výkon a krútiaci moment boli navýšené, spotreba klesla o 6,2 %.

Poslednou novinkou, ktorú Hyundai-KIA predstavila je osemstupňová dvojspojková prevodovka. Jej cieľovkou sú výkonnejšie modely, zatiaľ čo o tie slabšie sa stará menšia sedemstupňová DCT so suchými spojkami. Spolupracovať bude naftovými a benzínovými agregátmi s objemom 2,0, 2,2 a 2,5 l. Vyznačuje sa kompaktnými rozmermi – váži 99 kilogramov a zmestí sa aj do vozidiel segmentu C.

Prémiové technológie už v základe, to je Hyundai i20 a i30 v edícii Cool

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKúpa jazdenky? Stočené kilometre sú tým najmenším problémom, exekúcia vám môže zavariť
Nasledujúci článokVyskúšali sme elektrickú Škodu za takmer tri milióny eur. V predaji sa ocitne o rok!