Bitka v Ardénskych lesoch, víťazi: M. Schumacher a L. Hamilton

Verili by ste, že v roku 1944 tanky generála Haasa von Mauntoffla rozstrielali túto oblasť tak, že nezostala ani pamiatka po tom, kde boli cesty, lesy a údolia? Taktiež vojaci by neverili, že po 73 rokoch tu bude iná bitka. Bitka gladiátorov krotiacich Formulu 1. Neuverili by vo výhru angličana a že nemec bude až druhý a tretí bude austrálčan.

Kvalifikácia niečo naznačila, no prekvapenia to neboli. Zoskupenie Mercedes, Ferrari a Red Bull ovládli štartovací rošt. Pekné siedme miesto pre Hulkenberga s Renaultom, jeho kolega J. Palmer nakoniec uzatvoril top desiatku. Sklamaný ostal F. Alonso na jedenástom mieste. Ostatne ani na nejaké senzácie nebol čas. Počas druhého tréningu sa rozpršalo. Tým pádom sa seriózne testovanie nekonalo. Fernando prekvapil: „Keby riadiaca jednotka neblbla, so Sottom Vandoornom by sme stáli na prvom a druhom rošte.“ Obidvaja si pomáhali jazdou vo vzduchovom vreci. Motor Hondy však tento štýl jazdy zle vyhodnotil, vplyvom nedostatočného prúdenia vzduchu odmietol pokračovať na plný výkon. Alonso vraj túto pomoc Sottovi v Monze vráti. Vandoornovi to však v Spa mohlo byť jedno. Za výmenu komponentov vo svojom monoposte dosiahol tuším rekord penalizácie 65 miest na štarte. Lewis Hamilton sa svojím víťazstvom v kvalifikácii dotiahol na Michaela Schumachera. Práve pri spomienke na tohto pretekára sa konala jazda jeho syna Micka    Schuachera, ktorý prevetral otcov monopost na okruhu Francorchamps. Benetton B 194 s motorom Ford z roku 1994 nebol pôvodný, na ktorom Michael Schumacher vyhral svoju prvú veľkú cenu. Originál poisťovne odmietli zapožičať. Späť na trať v Belgicku. Najdlhší sedemkilometrový okruh čaká na preteky. Okolo trate sú oranžové tribúny plné najmä fanúšikov Maxa Verstappena. Podľa odhadov usporiadateľov sa ich tu zišlo vyše 70 000. Domáca trať by to mala byť aj pre Vandoorna a polovičná domáca pre Lanca Strolla (mama je belgičanka). Úprimne povedané, obidvaja sú dnes outsideri.

Ale už sa začína jubilejná 50. Veľká cena Belgicka. Krátku rovinku pred prvou pravotočivou zákrutou tentokrát zvládli všetci (sem – tam šťuchanec). Poradie vpredu ako cez kopirák kvalifikácie. Prvé prekvapenie: Mc Laren F. Alonsa sa v druhom kole vyškriabal na siedme miesto. Tu zvládol krásny súboj s Nikom Hulkom na Renaulte. O pár chvíľ však Honda očividne stratila výkon a Renault bol späť na siedmom mieste. Pozornosť vzbudila najmä akcelerácia McLarena, proste lepšia o triedu. Potom bol však bohužiaľ koniec. Max Verstappen sa dostal pred Ricciarda, ale smola, zrejme preťažený motor Tag Heuer – Renault to vzdal. 70 000 smutných z fan klubu ronilo slzy. Stav sa však nezmenil. Hamilton verzus Vettel, potom Bottas a Kimi, v pozadí Ricciardo. Toto poradie bolo nemenné až do chvíľe, keď Raikoonen ignoroval dvojitú žltú vlajku a nespomalil. Dostal desať sekundovú penalizáciu. Objektívne však z opakovaných záberov vyzeral inkriminovaný úsek trate čistý a dobre čitateľný. O dramatickú zápletku sa postarali jazdci Force India. Opäť národný smútok v boxoch. Jeden stroj prišiel o predné krídlo, druhý mal roztrhnutú prednú preumatiku. Nasledoval výjazd SC. Čelo pretekov išlo húfne do boxov. Všetci okrem Seba odišli na žltých gumách, iba Vettelovi Ferrari nasadilo ultramäkké fialky. Ten však ich výhodu nedokázal využiť. Hamiltona síce dostihol pod jednu sekundu, ale prvé dve kolá po odchode SC bol systém DRS zakázaný. Škoda. Neskôr síce Mercedes sťahoval, ale bezvýsledne. Vyhral Hamilton pred Vettelom a Ricciardom. Inak víťazstvo plne zaslúžené. Bol to boj od začiatku do konca.

Nič však nie je isté. Bodová situácia je napínavá a talianski tiffosi sú na Monzu pripravení.

 

Z boxovej uličky:

Šťastlivci s podpísanou zmluvou na rok 2018: S. Vandoorn – McLaren, S. Vettel – Ferrari, K. Raikoonen – Ferrari. Vettel dokonca do roku 2020.

Problém Haasu so systémom DRS, ktorý sa zatváral a otváral náhodne, zapríčinil spínač v hodnote niekoľkých centov.

Novú špecifikáciu Ferrari v Spa testovali na vozidle Haas R. Grosjeana. Ktovie aká je spokojnosť so siedmym miestom.

Všetkých pobavil šéf Red Bullu Christian Horner, keď sa ho pýtali na nastavenie monopostov ohľadne premenlivého počasia v Belgicku: „Každý jazdec dostane do povinnej výbavy opaľovací krém a dáždnik.“

Z kuchyne Mercedesu: Volff: „Ako sme jednali či nejednali s tým Vettelom?“ Lauda: „Ja o ničom neviem.“

Podľa významného autoportálu má F. Alonzo prestúpiť do Williamsu. Prestup má fiančne kryť otec Lancea Strolla sumou 25 miliónov USD. Čo by však Alonzo túžiaci po titule v tomto tíme robil? Williams má odhadom tretinový rozpočet ako McLaren.

 

Výsledky:

  1. Hamilton Mercedes
  2. Vettel Ferrari
  3. Ricciardo Red Bull
  4. Raikoonen Ferrari
  5. Bottas Mercedes
  6. Hulkenberg Renault Sport
  7. Grosjean Haas
  8. Massa Williams
  9. Ocon Force India
  10. Sainz Torro Rosso

 

Celkové poradie:

  1. Vettel Ferrari                           220
  2. Hamilton Mercedes                  213
  3. Bottas Mercedes                      179
  4. Ricciardo Red Bull                   132
  5. Raikoonen Ferrari                    128
  6. Verstappen Red Bull                67
  7. Pérez Force India                    56
  8. Ocon Force India                    47
  9. Sainz Torro Rosso                   36
  10. Hulkenberg Renault Sport      34

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNové Porsche Cayenne na uniknutých fotografiách. Veľa krásy nepobralo, za to interiér zaujme.
Nasledujúci článokKode 0 – Sedemdesiate roky sú späť!