Síce vám nebude predčítať správy a nevyhne sa automaticky výtlkom, ale bude vás udržiavať v bezpečí. Prijali by ste takúto pneumatiku?

Možnosti bezdrôtového pripojenia sa v automobilovom priemysle používajú už dlhé roky, takže niekedy z toho môžu vzísť aj celkom utopické nápady. Pripojenie mobilných telefónov je relatívne bežným počinom a môžeme vďaka tomu počúvať svoje obľúbené albumy alebo používať navigáciu. Kto by ale pomyslel na pneumatiku, ktorá posiela údaje do auta?

Pneumatiky Pirelli Cyber Tire pneumatiku
Zdroj: Pirelli

Pirelli má ale teraz pneumatiku, ktorá posiela cenné údaje o stave vozovky a ďalších metrikách do vášho automobilu a pre ďalších šoférov navôkol. Kybernetická pneumatika talianskeho výrobcu je vybavená diskom veľkosti mince, v ktorom je umiestnená senzorová, procesorová a komunikačná elektronika. Tento disk monitoruje kritické metriky a posiela ich do ECU vozidla a ďalších osôb v tesnej blízkosti.

Uveďme si príklad. Ak vaše kolesá prechádzajú cez kaluže vody alebo vyjazdené a nebezpečné „koľaje“ plné vody, môže vám zabrániť v šmyku a zároveň upozorniť ostatných motoristov za vami, že pred nimi leží zlý úsek vozovky. V prípade, že pneumatika zaznamená tieto nepriaznivé podmienky, môže oznámiť automobilu, aby upravil mapovanie motora, kontrolu trakcie alebo dokonca nastavenie odpruženia.

pneumatiku

Pneumatika bude tiež schopná monitorovať menej kritické informácie, ako je hĺbka dezénu, tlak v pneumatike či teplota pneu. Zatiaľ čo kybernetická pneumatika je zameraná na použitie na cestách, Pirelli namontovala senzorové jednotky aj do sady super lepivých pneumatík P-Zero Trofeo. Pneumatiky, ktoré boli namontované na skúšku do Audi A8 na uzavretej dráhe, úspešne detegovali mokrú náplasť a hneď po nej zaslali informácie do auta.

Technológia kybernetických pneumatík sa dnes už používa v kamiónovom priemysle. Táto technológia šetrí obrovské množstvo času pre mechanikov nákladných vozidiel, ktorí kontrolujú tlak v pneumatikách. Vďaka tejto inovácii nemusia tápať nad tým, ktoré z kolies môžu takpovediac odignorovať. Presne vedia, ktoré pneumatiky sa majú plniť.

Pirelli musí ešte preveriť pneumatiku počas dlhodobého testovania, ale kybernetická pneu vyzerá ako krok správnym smerom z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky. Otázkou však ostáva, či jej zásahy do vedenia vozidla nebudú viac škodlivé ako na osoh.

Zdroj: Pirelli

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!