Po tridsiatich rokoch od návratu prvej expedície Tatra kolem sveta, štartuje jej pokračovanie. Tatra kolem sveta 2 plánuje prejsť  viac ako 270 000 kilometrov a navštíviť 70 krajín sveta.

Už v sobotu 22. februára 2020 odštartuje expedícia Tatra Kolem Sveta 2 z Prahy a následne hneď v nedeľu 23. februára bude štartovať na cestu okolo sveta z Hviezdoslavovho námestia v Bratislave. Trasa povedie z Európy cez Strednú a Východnú Áziu, prejde Južnou, Strednou a Severnou Amerikou a cez celý Africký kontinent späť do ČR.

TKS2 je úplne nový súčasný projekt, v ktorom si kladieme za cieľ nadviazať na pôvodnú expedíciu z rokov 1987 až 1990, vzdať jej tak poctu a oživiť jej vtedajšiu veľkosť. TKS2 ale určite nechce pôvodnú expedíciu kopírovať. Chceme, aby tu po skončení tejto expedície zostalo niečo trvalé a našou expedíciou máme v pláne prispieť k lepšiemu svetu. Budeme rozdávať po svete školské potreby deťom a natáčať dokumentárny seriál o ceste a krajinách ktorými budeme prechádzať. Jedným z mini projektov je aj vymazanie našej uhlíkovej stopy, takže budeme počas cesty vysádzať pamätne stromy“ hovorí Marek Havlíček.

Hybridná Expedičná Tatra

„Cestovateľský sen je splnený! Trvalo nám 18 mesiacov, kým sme z pôvodného vojenského špeciálu určeného pre iracké púšte postavili naše expedičné vozidlo, v ktorom prežijeme tri roky života na ceste okolo sveta. Auto vyzerá úplne inak, než to pôvodné z prvej československej expedície a to je dobre. Tak sme to od začiatku chceli,“ dodáva Petr Holeček.

Rovnako ako interiér sa bude líšiť i celkový vzhľad auta. Oproti šiestim kolesám budú kolesá štyri, a to prevažne z ekonomických dôvodov. Motor je vidlicový osemvalec s objemom 12.667 cm3 a výkonom 230 kW. Je čiastočne prestavaný na vodíkový pohon, čím sa zvýšil jeho výkon o 12% a zároveň sa znížili jeho emisie o 37%.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

„Vyrobili sme tak prvú hybridnú expedičnú Tatru, ktorá sa vydá na cestu okolo sveta s výrazne menšou uhlíkovou stopou,“ podotkol Marek Havlíček. Podvozok 4×4 je postavený na pneumatikách 14,00 R20 a pre efektívnejšiu jazdu v teréne bol doinštalovaný systém s vonkajším dofukovaním každej pneumatiky. Vozidlo dokáže ísť maximálnou rýchlosťou 125 km/h. Pohotovostná hmotnosť expedičného vozidla je 13 ton. Celková hmotnosť vozidla je 16 ton. Celková dĺžka vozidla je 10 metrov, šírka vozidla je 2,55 m a výška 3,86 m. Kabína má jedno závisle olejové kúrenie a jedno nezávisle naftové kúrenie. Nadstavbu budú vyhrievať dve nezávislé kúrenia Webasto.

Vozidlo odvezie 720 litrov vody, ktorá bude k dispozícii posádke a vďaka nej dokáže prežiť až týždeň mimo civilizácie bez dopĺňania. Palivové nádrže s objemom 840 litrov zase zabezpečia, že posádka nebude musieť 2.500 km hľadať čerpaciu stanicu.

Komfort posádke v nadstavbe určite zabezpečia 2 sprchy, 2 WC a aj dve nezávislé klimatizačné jednotky Molpir. Klimatizácie sú dvojokruhové, špeciálne skonštruované ako dva nezávislé systémy, každý so svojím kompresorom a chladivom. Jedna vetva je určená pre kabínu vodiča a druhá pre priestor pasažierov a zadné zázemie stálej posádky.

tatra-kolem-sveta-2

Môžete sa pripojiť ku expedícii

Expedícia Tatra Kolem Sveta 2 bude mať 4 stálych členov posádky. Vodiča, kameramana, šéfa projektu a špecialistu na danú oblasť, ktorý bude ovládať miestne jazyky a bude aj pre všetkých sprievodcom. Okrem stálych členov budú posádku počas celých troch rokov tvoriť aj fanúšikovia, podporovatelia, ktorí sa na 9 až 14 dní stanú dočasnými členmi posádky so svojimi právami, ale aj povinnosťami. Ubytovanie je zabezpečené jednak v kabíne vodiča a v nadstavbe, ale súčasne aj na streche nadstavby na špeciálne vyvinutých matracoch a v štyroch špeciálnych stanoch.

Projekt je z veľkej časti financovaný z vlastných zdrojov zakladateľov projektu a sponzorov projektu. Ďalšou, veľmi podstatnou časťou financovania projektu, sú práve príspevky od dočasných členov posádky, ktorí si zakúpením miestenky na jednotlivé etapy expedície vlastne spolufinancujú expedíciu.

PRVÉ DOJMY Škoda Mountiaq, prvý terénny pick-up!