Domov Elektromobilita Renault Mégane po facelifte: Hybridný pohon a autonómne riadenie

Renault Mégane po facelifte: Hybridný pohon a autonómne riadenie

Renault MEGANE

Renault Mégane, tak ako ho poznáme dnes, je na trhu od roku 2016. Obľúbený hatchback síce stále vyzerá moderne, no vďaka modernizácii bude opäť o krok vpred. Na prvý pohľad sa toho príliš veľa nezmenilo. Keď sa však ponoríte do zoznamu vecí, ktoré dostal nový Mégane, pochopíte prečo je tento facelift tak dôležitý.

Renault MEGANE

Do dizajnu sa veľmi nezasahovalo. Renault vsadil na pokročilé technológie a pestrejšie možnosti vybavenia. Úplnou novinkou plug-in hybrid Mégane E-Tech. Nová pohonná jednotka bude mať 117 kW (160 konských síl) a inžinieri sa pri jej vývoji inšpiroval priamo v technike Formuly 1. Využíva komponenty navrhnuté v rámci Aliancie, ako napríklad štvorvalcový benzínový motor novej generácie s objemom 1,6 litra, ktorý spolupracuje s dvoma elektromotormi a inovatívnou multimódovou prevodovkou. Tá pracuje bez spojky, má vynikajúcu účinnosť a sotva viditeľné zmeny prevodových stupňov. Batéria s kapacitou 9,8 kWh (400 V) umožňuje Méganu E-TECH jazdiť čisto na elektrickú energiu a to rýchlosťou do 135 km/h. Dojazd by mal pritom podľa cyklu WLTP byť až 50 kilometrov. Motor E-TECH Plug-in bude najprv k dispozícii pre verziu kombi, no neskor sa ho dočká aj hatchback.

300 koní už pre všetkých

Ďalšou veľkou novinkou vo výbavach je Mégane R.S. Line. V praxi je to náhrada doteraz známeho GT Line. Výrobca však sľubuje viac ako len zmenu názvu. Jeho exteriérový dizajn a interiér preberajú športovejší vzhľad, aby uspokojili očakávania rastúceho počtu zákazníkov, ktorí sa chcú odlíšiť prostredníctvom výrazného dynamického dizajnu. Na čo sa však fanúšikovia športovej jazdy tešia ešte viac, je vynovený ostrý Mégane R.S. Minulý rok sa zapísal do dejín vďaka rekordu na známom okruhu Nürburgring. Zatiaľ čo ešte donedávna sme ho poznali v niekoľkých výkonnostných verziách, po novom už bude v ponuke iba jedno naladenie motora. Už v základe teda dostanete silu 220 kW (300 konských síl ) s turbodúchadlom s priamym vstrekovaním ako vo verzii TROPHY.

Krútiaci moment stúpol o 30 Nm na 420 Nm s prevodovkou EDC a na 400 Nm s manuálnou prevodovkou. Tento nárast výkonu vedie k lepšiemu zrýchleniu aj pri vysokých otáčkach. Podvozok Sport 4CONTROL zaručuje špičkovú obratnosť a stabilitu pri prejazdoch zákrutami vo vysokých rýchlostiach. Nový R.S. Monitor zasa zobrazuje dôležité parametre vozidla v reálnom čase. Renault si však pripravil ostré náčinie aj pre tých najnáročnejších. Verzia Trophy je určená najmä pre použitie na okruhu. Vyniká predovšetkým exkluzívnym Cup podvozkom. Je vybavený mechanickým diferenciálom Torsen® s obmedzeným sklzom, ktorý dáva vozidlu výhodu v zákrute a pri trakcii na výjazdoch z rohu. Vyznačuje sa tlmičmi, ktorých tuhosť sa zvýšila o 25%, respektíve 30%, ako aj rozperou s nastavením o 10%. Takéto naladenie bolo donedávna dostupné výhradne pre variant Cup, ktorý týmto v portfóliu končí.

Modernizovaný Mégane ponúka aj vyspelejší kokpit. Prístrojová doska je vybavená novými 9,3 a 10,2-palcovými multimediálnymi obrazovkami. Tie používajú systém Easy Link, ktorého prostredie je inšpirované smartfónmi. O bezpečnosť a pohodlie na cestách sú k dispozícii noví asistenti riadenia. Ide napríklad o asistenta pre jazdu na diaľnici a v dopravných kolónach, alebo novú funkciu autonómneho riadenia 2. stupňa. Mégane sa  tiež zdokonalil predstavením svetlometov Pure Vision LED na zlepšenie viditeľnosti a komfortu.

TEST Renault Megane RS Trophy. Je ešte stále použiteľný na každý deň?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW 330d Touring – fun factor a kompaktnosť ostali zachované
Nasledujúci článokNový Cadillac Escalade má skvelý dizajn a pod kapotou poctivý osemvalec