Domov News Jediná austrálska automobilová značka definitívne končí, nikto ju nechce

Jediná austrálska automobilová značka definitívne končí, nikto ju nechce

Holden
Holden Commodore, modelový rok 2018.

Holden patrí k historicky najstarším automobilovým značkám, vznikla ešte v roku 1856 a autá začala vyrábať v roku 1908. Pre koncern GM, kam patrila, už nie je ekonomicky perspektívna.

Americká automobilka General Motors (GM) oznámila, že končí s austrálskou značkou Holden. Sústrediť sa plánuje na trhy v USA, Číne, Latinskej Amerike a Južnej Kórey.

GM oznámil koniec značky Holden necelé tri roky po tom, ako zrušila výrobu týchto áut v Austrálii, čím po takmer 70 rokoch ukončila produkciu automobilov na austrálskom trhu. Predaj vozidiel Holden v Austrálii a na Novom Zélande však pokračoval vďaka dovozu zo zahraničia. Teraz však firma rozhodla, že ani výroba v zahraničí nie je rentabilná a s touto značkou končí.

Holden sa začal do výrazných problémov dostávať na prelome tejto a uplynulej dekády. Hlavným problémom bol stále silnejúci austrálsky dolár a minimalizácia štátnych dotácií. Automobilka to nedokázala „rozdýchať“ a v roku 2013 oznámila, že do konca roku 2017 bude zrejme musieť ukončiť výrobu.

Holden
Time Attack – trochu príznačný názov pre posledný automobilový koncept Holdenu z roku 2018.

To sa skutočne aj stalo a po ukončení výroby modelu Holden Commodore bola zatvorená posledná existujúca továreň so sídlom v Elizabeth.  Dnes, teda 17. februára 2020, spoločnosť General Motors oznámila, že značka Holden bude do roku 2021 vyradená z portfólia a stane sa už iba súčasťou histórie.

Ako povedal viceprezident GM pre zahraničné trhy Julian Blissett, ústup od značky Holden bude znamenať v nasledujúcich mesiacoch zrušenie približne 600 pracovných miest, keďže v Austrálii má firma ešte dizajnérske a inžinierske aktivity.

Čítajte viac: Nemecká automobilka posiela hybridný model BMW i8 do dôchodku

Záväzky voči vlastníkom áut značky Holden ako servis a dodávky náhradných dielov však bude GM plniť minimálne najbližších 10 rokov. Na tieto aktivity si americká spoločnosť ponechá približne 200 zamestnancov, keďže po cestách jazdí v súčasnosti približne 1,6 milióna týchto vozidiel.

Automobilový priemysel v Austrálii upadal už niekoľko rokov a ešte pred GM opustili tento trh Toyota a Ford. Ford ukončil výrobu áut v Austrálii v roku 2016 po 91 rokoch a v ďalšom roku ho nasledovala japonská Toyota, ktorá s produkciou na austrálskom trhu začala v roku 1963. Teraz od protinožcov odchádza aj koncern GM.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokObjaví sa v nasledujúcich rokoch električka aj v Nitre?
Nasledujúci článokDo Dúbravky sa konečne vrátia električky, no chystá sa ďalšie obmedzenie
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.