Domov News F1: Ďalšie tri Veľké ceny sú zrušené, tímy chcú vyvíjať ventilátory pre...

F1: Ďalšie tri Veľké ceny sú zrušené, tímy chcú vyvíjať ventilátory pre chorých

F1

Vedenie F1 odložilo májové Veľké ceny Holandska, Španielska a Monaka pre šíriaci sa koronavírus. Už teraz je jasné, že seriál odštartuje tak neskoro, ako ešte nikdy v histórii. Ak vôbec odštartuje.

Začiatok sezóny F1 sa posunie najskôr na 7. júna, keď je na programe VC Azerbajdžanu. V histórii sa ešte nestalo, aby formula 1 odštartovala v takomto neskorom termíne. Pre pandémiu koronavírusu odložili už úvodné štyri podujatia ročníka v Austrálii, Bahrajne, Číne a Vietname. Najviac opatrenia môžu mrzieť Holanďanov, keď sa mali do kalendára seriálu vrátiť po 35 rokoch.

Formula 1 a Medzinárodná automobilová federácia spoločne s promotérmi prijala rozhodnutie v snahe chrániť zdravie športovcov, zamestnancov aj fanúšikov,” uviedli v stanovisku na oficiálnom webe F1.

Náhradné termíny pretekov budú oznámené, no kalendár je už teraz komplikovaný a plný aj v prípade, ak  sa úplne zruší letná prestávka.

F1
Na koronavírus doplatila aj veľká cena Monaka.

Tímy F1 medzičasom začali spolupracovať s vládnymi a zdravotníckymi inštitúciami na riešení problému zvyšujúceho sa dopytu po pľúcnych ventilátoroch v období koronavírusovej krízy. Prístroje pomáhajú pacientom s dýchacími ťažkosťami, ktoré sú jedným z následkov ochorenia COVID-19.

Niektoré tímy F1 majú divízie aplikovaných technológií, ktoré by mohli priamo prispieť k zvýšeniu výrobnej kapacity ventilátorov, najmä vo Veľkej Británii a Taliansku vďaka stajniam McLaren, Red Bull, Williams, Mercedes a Ferrari.

Odhaduje sa, že Veľká Británia bude potrebovať ďalších 20.000 ventilátorov na zvládnutie krízy. V krajine evidujú vyše 3200 nakazených a 144 mŕtvych. Celosvetovo zaznamenali takmer 240-tisíc prípadov a takmer 10.000 úmrtí.

Pomoc tímov F1 prichádza po kroku rodiny Agnelliovcov, ktorá kontroluje spoločnosti Ferrari a Fiat a ktorá darovala 10 miliónov eur talianskej vláde na boj proti koronavírusu. Súčasťou pomoci bola aj kúpa 150 ventilátorov a poskytnutie vozového parku na distribúciu jedla a liekov.

Vyšší výkon a úspora paliva? To je systém od Mahle, ktorý sa používa aj v F1

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokACEA: Vo februári predaj áut v EÚ klesol pod milión, marec bude katastrofa
Nasledujúci článokŠkoda pokračuje v tradícii i napriek pandémii. Jej žiaci predstavia už siedmy špeciál
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.