Bugatti Hyper Truck je unikátny koncept futuristického kamiónu budúcnosti s niekoľkými zaujímavými dizajnovými riešeniami

Bugatti je značka, spojená s rýchlymi autami, pri ktorých má maximálny výkon v koňoch často podobu štvorciferného čísla a maximálka presahuje hranicu 400 km/h. Veyron aj Chiron sa už nezmazateľne zapísali do histórie. Rovnako však aj niektoré staršie modely v histórii tejto pôvodne francúzskej automobilky, ktorá vznikla už v roku 1909 a zanikla v roku 1952.

Hyper Truck
Kamión má jeden centrálne umiestnený svetlomet.

Neskôr ju vzkriesili Taliani, značka fungovala v rokoch 1987 až 1995 a asi najznámejším modelom z tejto éry je Bugatti EB110, medzi rokmi 1991 až 1995 sa vyrobilo spolu 139 kusov. V najvýkonnejšej verzii malo toto dvojdverové kupé s triapol litrovým 12-valcom pod kapotou vyše 600 koní. A napokon k tretiemu vzkrieseniu legendárnej značky prišlo v roku 1998, keď sa dostala pod krídla koncernu VW, kam patrí až dodnes. A práve tu vznikli aj vyššie spomínané modely Veyron a Chiron.

Značka vo svojej povojnovej histórii orientovala prevažne na luxusné malosériové a supervýkonné hyperšporty. Pravdou je, že sa snažila uviesť aj o niečo dostupnejší model. Mal sa ním stať Atlantic, čo je tiež inkarnácia mena z dávnej histórie automobilky. Koncept z roku 2015 bol už prakticky úplnou podobou sériového modelu, predstavený mal byť na Concours d’Elegance na Pebble Beach. Dieselgate však napokon všetko zmenil a toto auto sa nikdy do výroby nedostalo.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Všetky tieto autá sú však športové, predstaviť si v spojení s touto značkou praktický rodinný kombík je komplikované. Ešte komplikovanejšie je predstaviť si nákladné auto, respektíve kamión. A presne o to sa pokúsil Prathyush Devadas z čínskej firmy Dongfeng. Ten vytvoril unikátny futuristický koncept, dokazujúci, že aj kamión môže byť nesmierne elegantným a dynamickým autom, pôsobiacim mimoriadne športovo.

Tento štvornápravový koncept sa volá Bugatti Hyper Truck a je na ňom hneď niekoľko unikátnych riešení. Tým prvým je pomerne úzky a vysoký tvar, ak niekomu z určitých uhlov, najmä šikmo spredu, pripomenie elektrický holiaci strojček, vôbec sa nebudeme čudovať. K ďalším patria napríklad jeden vertikálne umiestnený centrálny predný svetlomet, pozičné svetlá zabudované priamo do kolies a pomerne zaujímavý je aj pohľad na tento kamión zozadu. Posúďte sami…

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!