Domov News Od budúceho roku budú mať Volvá v streche zabudovaný LiDAR

Od budúceho roku budú mať Volvá v streche zabudovaný LiDAR

Lidar
Luminar LiDAR - integrácia do strechy automobilu.

Volvo v rámci spolupráce s technologickou firmou Luminar vybaví svoje autá od budúceho roku technológiou LiDAR a technológiou vnímania okolia, potrebnými pre autonómnu jazdu.

Vďaka tomuto partnerstvu sa na diaľnice onedlho dostane prvá technológia plne autonómneho riadenia. Nová generácia modulárnej architektúry vozidiel SPA 2 bude k dispozícii s hardvérom pripraveným na autonómne riadenie od začiatku výroby v roku 2022, pričom technológia LiDAR od Luminaru bude plne integrovaná do strechy vozidla.

Softvér vozidiel na báze architektúry SPA 2 sa bude aktualizovať bezdrôtovo. Ak sa zákazníci rozhodnú pre toto riešenie, bude aktivovaná tzv. funkcia diaľničného pilota, ktorá umožňuje plne autonómnu jazdu po diaľnici. Funkcia sa vo vozidle aktivuje hneď, ako bude preverená ako bezpečná pre jednotlivé zemepisné polohy a podmienky. Automobily Volvo tak budú môcť jazdiť po diaľnici v plne autonómnom režime aj bez toho, aby vodič mal ruky na volante a kontroloval jazdu.

Lidar
Luminar LiDAR – skenovanie okolia na diaľnici

Spoločnosti Volvo Cars a Luminar skúmajú okrem funkcie diaľničného pilota aj úlohu tejto technológie pri vylepšovaní budúcich pokročilých asistenčných systémov pre vodiča (ADAS). Všetky budúce automobily s architektúrou SPA2 by mohli byť potenciálne vybavené senzorom LiDAR už v štandardnej výbave.

Základom technológie z dielne spoločnosti Luminar sú vysokovýkonné senzory LiDAR, ktoré na presnú detekciu objektov vysielajú milióny pulzov laserového svetla a skenujú prostredie v 3D režime, čím vytvárajú dočasnú mapu v reálnom čase bez potreby internetového pripojenia.

Technológia LiDAR je kľúčovým prvkom pri vytváraní automobilov, ktoré sa dokážu bezpečne pohybovať v režime autonómneho riadenia, pretože im poskytuje spoľahlivý výhľad a mieru vnímania okolia, akú samotné kamery a radar poskytnúť nedokážu. LiDAR je ideálnym základom bezpečného rozhodovania v zložitom prostredí pri vysokých rýchlostiach.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Renault Trafic SpaceClass, facelift takmer bez zmeny
Nasledujúci článokTEST Opel Zafira Life už nemá s rodinným MPV spoločné vôbec nič
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.